خراسان

اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی خراسان رضوی بیش از 17 میلیارد تومان است

دیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبارات دولتی مربوط به مشاغل خانگی استان هفده میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده که خوشبختانه همه این میزان اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی خراسان رضوی بیش از 17 میلیارد تومان است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد محمود احمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 7 استان کشور از جمله گلستان، کرمانشاه، اصفهان، زنجان، کردستان، خراسان رضوی و شمالی در این نمایشگاه فعال هستند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه 98 غرفه شامل 54 غرفه مشاغل خانگی زنان خودسرپرست و 44 غرفه از تعاونی‌ها به ارائه دستاوردها و تولیدات خود می‌پردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبارات دولتی مربوط به مشاغل خانگی این استان 17 میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده که خوشبختانه همه این میزان اختصاص یافته است.

احمدی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل مشاغل خانگی در این استان اعتبارات نیست یادآور شد: آموزش و توانمندسازی افرادی که مبادرت به ایجاد مشاغل خانگی می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است که توسط اداره کل فنی و حرفه ای و با همکاری سازمان‌هایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی دوره‌های آموزشی ویژه فعالان مشاغل خانگی برگزار می‌شود.

گفتنی است در این نمایشگاه که تا 10 اسفند در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود تولیداتی در شاخه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، چرم، کفش، قالی و قالیچه، گلیم و گیوه، مرصع‌کاری، جواهرسازی، سفال، سفره‌آرایی، پوشاک، دوخت‌های سنتی، کاشی‌کاری، مواد غذایی مانند عسل، ترشی‌جات، مرباجات، شیرینی خانگی، زیتون و بسته‌بندی مواد غذایی به فروش گذاشته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا