مشهد

اعتبار ۴ میلیاردی شهرداری مشهد برای نگهداری و درمان معتادان/۵۰۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شد

آصفی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد از جمع‌آوری ۵ هزار معتاد متجاهر خبر داد و گفت: شهرداری مشهد اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای نگهداری و درمان معتادان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد آصفی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: در سه سال اخیر با توجه به سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری، باید منظر و سیمای شهر برازنده پایتخت معنوی ایران اسلامی باشد.

وی افزود: متأسفانه در ابتدای کار شورای چهارم در مناطق مختلف شهر مشهد به‌ویژه در ۵ نقطه همچون شهرک شهید رجایی و اسماعیل‌آباد شاهد تجمع معتادان کارتن‌خواب متجاهر بودیم اما در این مدت با برنامه‌ریزی صورت گرفته با شورای هماهنگی مشهد و استان، شهرداری متعهد به تأمین اعتبار و شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر متعهد شد با کمک نیروی انتظامی و بسیج نسبت به جمع‌آوری، نگهداری و درمان این‌ معتادان اقدام کند.

ناظر شورای شهر مشهد بیان کرد: خوشبختانه امروز حدود ۵ هزار نفر از معتادان جمع‌آوری شدند و دیگر در هیچ یک از نقاط شهر شاهد تجمع بزرگ معتادان متجاهر در نقاط آلوده نیستیم و حتی برخی از این نقاط تبدیل به بوستان و سالن ورزشی شده است.

آصفی تصریح کرد: ۲ مرکز بزرگ توسط شهرداری مشهد برای نگهداری معتادان مرد و زن ایجاد شده و تمام هزینه‌های آن‌که سالانه ۴ میلیارد تومان است توسط شهرداری مشهد پرداخت می‌شود و از سوی مدیریت شهری مشهد نیز به صورت ماهانه بازرسی و بازدید انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این مراکز، کارگاه‌های تولید گل و گیاه، خیاطی و هنرهای دستی احداث شده که ۸۰۰ نفر از این معتادان مشغول به‌کار شده‌اند و در واقع در این مراکز کارآموزی کرده و فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در سال ۹۵ ادامه اعتیاد توسط این معتادان به شدت کاهش یافته است.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ مرکز آقایان و بانوان هر کدام دارای ۱۲۰۰ نفر ظرفیت هستند و ۵ هزار نفر در این مراکز با حمایت شهرداری، جمع‌آوری، نگهداری و درمان شدند البته در گذشته هر بیمار تنها ۳ ماه در این مراکز نگهداری می‌شد اما ما برای اطمینان بیشتر آن را به ۶ ماه افزایش داده‌ایم تا احتمال بازگشت آنها به اعتیاد به حداقل برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا