ورزش

اعزام ۲ تکواندو کار خراسانی به مسابقات جهانی کره جنوبی

تکواندو لیگ

رئیس هیئت تکواندو خراسان رضوی گفت: دو بازیکن تکواندو کار خراسان‌رضوی به مسابقات جهانی کره اعزام خواهند شد که عبدالصمد فتحی دارنده طلای جهان و فرناز شیرازی دو بازیکن اعزامی به کره هستند.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سال گذشته 50 مسابقه انتخابی در استان خراسان‌رضوی برگزار کردیم که به نوعی برای استان یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه المپیک نزدیک است و در تقویم اجرایی تاثیرگذار است برنامه‌ها از ابتدای مرداد ماه شروع می‌شود البته متاسفانه هیئت از المپیک غافل شده بود اما برای انتخابی سال 95 در سه بخش شرکت کرده است.

حسین زاده تصریح کرد: در 15 روز گذشته در سبک هان مادانگ تکواندو جشنواره‌ای کشوری در تهران برگزار شد که در این مسابقات یک طلا، دو نقره و 4 برنز کسب کردیم و در رده تیمی سوم کشور شدیم.

وی بیان کرد: دو نفر از بازیکنان خراسان رضوی به مسابقات جهانی کره اعزام خواهند شد که عبدالصمد فتحی دارنده طلای جهان و فرناز شیرازی دو بازیکن اعزامی به کره هستند.

رئیس هیئت تکواندو خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: نخستین مسابقات قهرمانی کشور بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و بازیکنان در حال حاضر تمرینات خود را شروع کرده‌اند. مسابقات نوجوانان کشور از اول تا پنج مرداد ماه برگزار می‌شود و ما نیز درخواست میزبانی این مسابقات را در نیشابور اعلام کرده‌ایم و تحت عنوان یادواره شهدای شهید مدافع حرم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات لیگ در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌ایم، سال گذشته 4 تیم در لیگ داشتیم  و امسال به 10 تیم ارتقا پیدا خواهد کرد، همچنین 15مردادماه مسابقات خردسالان کشور را در پیش داریم و آبان ماه نیز به دنبال میزبانی مسابقات جوانان و برگسالان کشور هستیم.

حسین زاده گفت: باید از بازیکنان المپیکی در تمام رشته‌ها حمایت کنیم ما خانواده ورزش محسوب می‌شویم و همه جزئی از یک خانواده هستیم درست است که از تکواندوی استان بازیکنی به المپیک راه پیدا نکرده اما بازیکنان زیادی از استان به المپیک و پاراالمپیک راه پیدا کرده‌اند و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.

رئیس هیئت تکواندو خراسان رضوی عنوان کرد: برای نخستین بار در تاریخ تکواندوی استان دو مقام کسب کردیم و آن هم مقام آسیایی بانوان وسط خانم رنگرززاده بود، ضمن اینکه نقره آسیا را در پاراتکواندو کسب کردیم و در قهرمانی قاره آسیا نیز مقام دومی را کسب کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا