خراسان

اعطای وام‌های طولانی‌مدت راه‌حل نجات کارخانه‌ها از بحران تعطیلی است

خط تولید لوازم خانگی سامسونگ

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی خراسان رضوی گفت: اعطای وام‌های طولانی مدت با نرخ بهره متناسب راه‌حل نجات کارخانه‌ها از بحران تعطیلی است.

محمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به اینکه انجمن صنایع لوازم خانگی استان جلسه مشترکی با هیئت‌های اقتصادی خارجی که در ماه‌های اخیر به استان خراسان رضوی سفر کردند نداشتند، اظهار داشت: از طریق استانداری، انجمن‌های صنفی و اشخاصی که با شرکت‌های تولید‌کننده خارجی در ارتباط هستند، پیگیری‌هایی در راستای ایجاد همکاری برای تعامل تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی انجام شده ‌اما تاکنون به مرحله عمل نرسیده است.

وی افزود: انجمن صنایع لوازم خانگی خراسان رضوی آمادگی کامل برای انجام همکاری‌ها با همتایان خارجی خود را دارد و نامه‌نگاری‌ها با مسئولان انجام شده اما نتیجه نداشته است.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی خراسان‌رضوی در رابطه با عدم تحقق طرح اعطای وام محصولات خانگی به مصرف‌کنندگان گفت: این طرح اگر به‌صورت کارشناسانه اجرا می‌شد، می‌توانست به حرکت و رونق بازار کمک کند در واقع دولت باید به تولیدکنندگان یارانه بدهد و در بین مردم پول تزریق کند تا از طریق سیاست‌های تشویقی و کمک‌های مالی میل به خرید را در شهروندان افزایش دهد.

مظاهری با اشاره به اینکه در سال گذشته یک سوم کارکنان برخی از شرکت‌ها تعدیل شدند خاطرنشان کرد: دولت اگر سرمایه در گردش در اختیار کارخانه‌ها قرار دهد، تولیدکنندگان توان افزایش نیروی کار خود را خواهند داشت اما گر اوضاع اقتصادی به همین منوال پیش رود اوضاع در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت باید به خریدار یا کارخانه‌دار پول تزریق کند تا با رشد نقدینگی قدرت خرید افزایش یابد، همچنین اعطای وام‌های طولانی مدت با نرخ بهره متناسب راه‌حل نجات کارخانه‌ها از بحران تعطیلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =

دکمه بازگشت به بالا