خراسان

افتتاح بازارچه دائمی «هنر و سنت» در دهکده شاندیز

خبرگزاری فارس: افتتاح بازارچه دائمی «هنر و سنت» در دهکده شاندیز

بازارچه دائمی صنایع‌دستی با عنوان «هنر و سنت» و دریاچه ماهیگیری دهکده شاندیز به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مجموعه گردشگری دهکده شاندیز با عنوان بازارچه «هنر و سنت» افتتاح شد.

در این مراسم که در آستانه عید سعید فطر و با هدف افزایش جذب گردشگری در این مجموعه توریستی و گردشگری برگزار شد، از لیزر شو همراه با پخش تصاویری از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) همراه با صلوات خاصه حضرت رونمایی و دریاچه ماهیگیری نیز افتتاح شد.

مدیرعامل مجموعه گردشگری دهکده شاندیز در حاشیه افتتاح این سه پروژه گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی با عنوان بازارچه هنر و سنت با حمایت معاونت صنایع‌دستی استان و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 200 میلیون تومان در این مجموعه راه‌اندازی شده که مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این بازارچه دائمی، معرفی محصولات بومی و صنایع‌دستی اصیل منطقه است.

سید مجتبی سجادی افزود: در این بازارچه دائمی محصولات مرتبط با 12 رشته بومی صنایع‌دستی منطقه طرقبه و شاندیز عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه تمامی لوازم و تجهیزات مورد استفاده در این نمایشگاه نیز وسایل بومی و ملی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه منطقه طرقبه و شاندیز دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری است افزود: در همین ارتباط پروژه «باغ عشایر» نیز در این مجموعه در دست افتتاح است که ماه آینده اولین جشنواره عشایری را در مجموعه گردشگری دهکده شاندیز برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل مجموعه دهکده شاندیز خاطرنشان کرد: افتتاح «ایستگاه تیر و نشان» نیز با هدف توسعه ورزش تیراندازی، ایجاد حس نشاط و شادابی و توسعه گردشگری در روزهای آینده در این مجموعه فرهنگی، گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمایت از بخش خصوصی و توسعه گردشگری اولویت فرمانداری است

همچنین فرماندار شهرستان بینالود در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه طرقبه و شاندیز در حوزه گردشگری گفت: حمایت از بخش خصوصی و توسعه گردشگری یکی از وظایفی است که در فرمانداری به‌عنوان نماینده دولت در این منطقه به‌طور حتم پیگیری می‌شود.

سید حسن حسینی با قدردانی از حضور سرمایه‌گذاران در منطقه طرقبه و شاندیز گفت: توسعه گردشگری و ایجاد اماکن مرتبط با توریست و گردشگری می‌تواند علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال در افزایش حس نشاط و شادابی مردم و گردشگران مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی را وظیفه خود می‌دانیم و در این خصوص از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا