خراسان

افزایش تولید و اشتغال و صادرات خراسان‌رضوی در دستور کار است‌

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان‌رضوی گفت: امیدواریم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، زیارت، کشاورزی و آی.تی بتوان به هدف افزایش تولید و اشتغال و صادرات دست یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی اظهار داشت: براساس آخرین آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی در انتهای تابستان امسال این استان از دو میلیون و ۱۵۰ هزار اشتغال عبور کرد و از انتهای تابستان سال ۱۳۹۵ تا انتهای تابستان ۱۳۹۶ حدود ۱۷۵ هزار فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد شد.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد ۱۶۰ هزار شغل برای سال جاری در استان، قابل تحقق است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه اشتغال و تولید را مهمترین مسئله خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر به ویژه دو سال گذشته ذکر و بیان کرد: این استان در ماه‌های پاییز و زمستان با سرما، سیل و مواردی این چنین مواجه است که در حوزه کشاورزی و خدمات زیربنایی ممکن است خساراتی را برای تولید و اشتغال ایجاد کند. بر این اساس ستاد مدیریت بحران، معاونت عمرانی و اقتصادی استانداری و دستگاههای ذی‌ربط باید با پیش بینی شرایط بحران‌های احتمالی را مدیریت کنند.

رشیدیان ادامه داد: این استان از تابستان گذشته تا تابستان امسال حوادث و بحران‌های جدی را پشت سر گذاشته است. بطور مثال پاییز سال گذشته فقط هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی و باغی آسیب دید. تولید انار و انگور تقریبا به نصف کاهش یافت.در حوزه تولید مرغ و طیور نیز با وقوع زلزله و سیل آسیب‌های زیادی به تولید و اشتغال خراسان رضوی وارد شد اما با این حال از تابستان سال گذشته تاکنون موفق به ایجاد ۱۶۰ هزار شغل جدید شدیم.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، زیارت، کشاورزی و آی.تی بتوان به هدف افزایش تولید و اشتغال و صادرات دست یافت.

رشیدیان  گفت: امیدواریم در سال ۱۳۹۶ رشد مناسبی در حوزه تولید و اشتغال داشته باشیم و به هدف ۱۶۰ هزار شغل در این سال دست پیدا کنیم و در سال‌های بعد بتوانیم به روند منطقی و کم فشارتری برگردیم. در قالب طرح‌های فنی و اعتباری نیز ۲۴ میلیارد تومان کمک و تسهیلات برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که نیاز است آئین نامه‌ای تدوین شود تا به مسیرهایی به غیر از مسیرهای پیش بینی شده نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا