مشهد

افزایش دو برابری گردشگران خارجی در شهر مشهد

افزایش دو برابری گردشگران خارجی در شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، قاسم تقی‌زاده خامسی امشب در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: موضوع گردشگری به عنوان سومین صنعت اقتصادی در جهان شناخته می‌شود.

وی با بیان این که همه کشورها در زمینه گردشگری با هم رقابت دارند، این صنعت را صنعتی بی‌رحمانه‌ایی دانست و افزود: در این وضعیت که فضای مجازی خیلی بی رحم و بی اخلاق است مردم شهر مشهد باید بسیار مراقب باشند.

شهردار مشهد در ادامه بیان کرد: طی آخرین آماری که از سازمان گردشگری اخذ شده میزان گردشگران خارجی در شهر مشهد به دو برابر افزایش یافته است.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: در این وضعیت اقتصادی شرایط خوبی برای شهر مشهد به عنوان میزبان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اتفاقات فضای مجازی در چند روز اخیر بیان کرد: بحث‌های فضای مجازی هم به این خاطر است که مسلمانان به ایران و مشهد سفر نکنند، لذا مردم مشهد باید حواسشان جمع باشد.

شهردار مشهد این اتفاقات را برنامه‌ریزی شده و برای جلوگیری از افزایش ورود گردشگر خارجی به مشهد و ایران دانست و گفت: در مشهد به دلیل وجود پتانسیل‌های لازم شرایط خوبی برای جذب گردشگر داریم که اهم این جاذبه‌ها بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: در کنار این جاذبه‌ها ارامگاه فردوسی به عنوان جاذبه‌ایی موثر در جذب توریست است که هنوز به آن پرداخته نشده است.

وی با اشاره به این که از معاون رئیس جمهور خواهش کرده‌ایم بازسازی پیشخوان فردوسی را به ما بسپارند بیان کرد: نقشه‌های پیشخوان تهیه و به تصویب رسیده است که تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار مشهد در ادامه اظهار داشت: ۲۳ خانه تاریخی در مشهد شناسایی شده است که در حال خریداری و یا امتیازدهی برای راه اندازی این اماکن هستیم.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به این که مشهد می‌تواند پایلوت گردشگری کشور باشد یادآور شد: برای افزایش ماندگاری زائر در مشهد نیاز به شناخت استانداردها، سیاست گذاری‌ها، به کار بستن عملیات اجرایی و فاصله گرفتن از صرف الفاظ داریم.

وی خاطر نشان کرد: تمام ورودی‌های شهر مشهد در حال نوسازی و به سازی است و امیدواریم بتوانیم درصد قابل توجهی از تحقق ۲۰ میلیون زائر، سند ۱۴۰۴ را اجرا کنیم.

در ادامه  مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد علیرضا هوشنگنژاذ اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در مساحت۲۰ هزار مترمربع برگزار شده است.

وی ادامه داد: کل غرفههای این نمایشگاه در هفت هزار متر مربع میباشند و بیش از ۲۴۰ غرفه واگذار شده است.

هوشنگ نژاد اضافه کرد: ۲۴۰ مشارکت کننده در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و میراث فرهنگی شرکت کردهاند.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد خاطرنشان کرد : هتلها دارای هشت غرفه هستند و از ۲۲ شهرستان استان و ۲۳ استان کشور در این سری نمایشگاه ها شرکت دارند.

وی یادآور شد: همچنین هیئتهای تجاری از افغانستان، پاکستان، مالزی و ترکمنستان نیز ور این نمایشگاه حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا