مشهد

افزایش سهم مردم در پدیده

مدیرعامل شرکت پدیده گفت: تعدیل سهامی که صورت گرفته، بدین معناست که حدود ۸۰‌درصد از سرمایه و سهام پدیده به سهام‌داران مردمی تعلق خواهد داشت.

افزایش سهم مردم در پدیده
 

به گزارش شهرآرا، محسن شوشتری در حاشیه بازدید خبرنگاران از نمایشگاه تخصصی خودرو در شهر رویایی پدیده شاندیز با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی خودرو با حضور برندهای معتبر داخلی و بین‌المللی آغازی مبارک برای فعالیت‌های توسعه‌ای این مجموعه است، اظهار کرد: از همه مسئولان ملی و استانی به‌ویژه دادستان و استاندار و اعضای ستاد تدبیر استان که با دقت و سعه صدر اصلاح ساختاری شرکت پدیده را به نتیجه رساندند، قدردانی می‌کنم.

وی در تشریح این اصلاح ساختار اظهار کرد: اساس این اصلاح تبیین واقعی ارزش دارایی‌های شرکت پدیده و مشخص کردن میزان درصد مشارکت سهام‌داران مردمی و سهام‌دار اصلی پروژه بوده که این امر با دقت و بررسی‌های کارشناسی فراوان انجام شده است.مدیرعامل شرکت پدیده نتیجه این بررسی را تعدیل سهام خواند و گفت: تعدیل سهامی که منظور من است به معنای آن است که حدود ۸۰‌درصد از سرمایه و سهام پدیده به سهام‌داران مردمی تعلق خواهد داشت.

پدیده به روزهای اوج خود بازمی‌گردد

وی تاکید کرد: با این اصلاح ساختاری، مهم‌ترین گام در راستای برگشت پدیده به روزهای اوج خود برداشته شده است.شوشتری در عین حال تاکید کرد: به خاطر همین حضور مردمی و سرمایه‌گذاری عظیم است که تمام نواقص و ایرادات مجوزهای پدیده حل و فصل شده و این بزرگ‌ترین پروژه گردشگری کشور هم‌اکنون دارای شناسنامه مشخص و مجوزهای لازم است.وی ضمن تقدیر از صبر سهام‌داران پدیده برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و حل مشکلات شرکت گفت: تمام تلاش شبانه‌روزی مسئولان محترم و هیئت مدیره پدیده فقط می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود در پروژه‌های موفق پدیده شاندیز باشد.مدیرعامل شرکت پدیده از همه مسئولان دلسوز اقتصادی کشور خواست در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برای به ثمر رسیدن سریع‌تر پروژه‌های پدیده با این مجموعه همکاری کنند.وی در پایان اعلام کرد: ان‌شاءا… تا بیست روز آینده در یک مصاحبه مشروح تلویزیونی درباره برنامه‌های شرکت و نحوه اجرایی شدن تعدیل سهام و افق‌های آینده شرکت و شیوه مشارکت‌های خرد و کلان در پروژه توضیح خواهم داد.

نمایشگاه خودرو فرصت تعامل خودروسازان با مردم 

حامد‌مقدم، مدیر روابط عمومی گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز با بیان اینکه در این نمایشگاه خودروسازان داخلی توان رقابتی خود را در کنار برندهای خارجی ارائه می‌کنند، اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با برگزاری نمایشگاه‌های این‌گونه تلاش داریم تا گام‌هایی برای توسعه تولید داخلی برداریم.

دارایی‌های پدیده بیشتر از بدهی‌هاست

وی با بیان اینکه موضوع اصلی پدیده مباحث مالی نیست، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر دارایی‌های پدیده بیشتر از بدهی‌های آن است اما ۱۳۷‌هزار سهام‌دار پدیده و مردم از این موضوع به خوبی مطلع نیستند.

احتمال برگزاری نشست خبری 

لازم به یادآوری است که در حاشیه بازدید خبرنگاران از نمایشگاه خودرو پدیده یک منبع آگاه به خبرنگار شهرآرا گفت به احتمال زیاد هفته آینده نشست خبری مشترک استاندار خراسان رضوی، مدیرکل دادگستری استان و مدیرعامل پدیده برای اعلام قیمت سهام پدیده برگزار خواهد شد.

گمانه‌زنی قیمت سهام پدیده

شایان ذکراست با اعلام سهم مردم از مجموع سرمایه پدیده از‌سوی مدیرعامل پدیده برخی سایت‌ها با انتشار ارقامی به گمانه‌زنی درباره نرخ سهام پدیده پرداختند.

روز گذشته برخی سایت‌های خبری اعلام کردند با توجه به اینکه در گذشته سهم مردم از سهام پدیده ۲۰درصد و محسن پهلوان و سایر سهام‌داران نزدیک به او ۸۰درصد می‌شده و حالا این مسئله برعکس و به ۸۰درصد مردم و ۲۰درصد پهلوان رسیده است، با یک محاسبه سرانگشتی قیمت سهام پدیده نیز به دست می‌آید و این یعنی قیمت هر سهم پدیده از ۱۲هزار و ۷۲‌تومان به حدود ۳هزار و ۷۵۱ می‌رسد. البته قرار است جبران قیمت سهام از محل همان سهام تعدیلی یعنی سهام‌دار عمده سابق جبران شود.در این رابطه یک منبع اگاه درگفتگو با شهرآرا با بیان اینکه سهام پدیده بین ۳هزار و ۵۰۰تا ۳هزار و ۸۰۰تومان قیمت‌گذاری شده است، گفت: این مسئله تقریبا نهایی شده و به زودی از سوی مسئولان ستاد تدبیر استان اعلام می‌شود. وی افزود: قیمت سهام پدیده طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی شده و سهام‌داران می‌توانند سهام‌ها را بین خودشان خرید‌وفروش بکنند.وی گفت: آخرین قیمت سهام پدیده ۱۲هزار تومان بوده؛ از‌این‌رو برای اینکه سهام‌داران ضرر نکنند، از سهم مدیرعامل قبلی کاسته و به سهام‌داران داده می‌شود.

تایید نمی‌کنیم

با این حال مدیر روابط عمومی پدیده شاندیز در گفتگو با شهرآرا در پاسخ به این سوال که رقم ۳هزار و ۵۰۰تا ۳هزار و ۸۰۰تومان برای سهام پدیده تایید می‌شود، گفت: ارقام اعلام شده در فضای مجازی به هیچ عنوان تایید نمی‌شود. وی افزود: روش محاسبه قیمت سهام پدیده که در فضای مجازی منتشر شده مورد تایید نیست و سهام‌داران باید از طریق کانال رسمی قیمت‌ها را مطلع شوند. وی تاکید کرد: هرگونه قیمت سهام پدیده به صورت رسمی در نشست آتی مدیرعامل این شرکت اعلام خواهد شد.

وزیر کشور وعده داد تا دو هفته دیگر مسئله حل می‌شود

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درباره مشکلات پدیده شاندیز یکشنبه با وزیر کشور گفتگو کرده‌ام، گفت: وزیرکشور قول دادند که وضعیت پدیده شاندیز تا دو هفته دیگر حل شده تکلیف سهام‌داران مشخص شود.

حمید بنایی افزود: مجمع نمایندگان خراسان رضوی به‌زودی درباره پدیده جلسه تشکیل داده و به بررسی مطالبات مردم خواهد پرداخت، با این حال با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود در آینده نزدیک حقوق سهام‌داران احاقه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا