ایرانمشهد

افزایش قیمت خرما در بازار مشهد طبیعی است/ آغاز طرح ضیافت از ۱۵ خردادماه

خرما

مدیر طرح تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برداشت خرما در تابستان انجام می‌شود بنابراین محصول امسال هنوز وارد بازار نشده است و چون به انتهای خرمای موجود سال گذشته رسیده‌ایم افزایش قیمت رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حمیدرضا جوادی ظهر امروز در نشستی خبری درباره طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به ستاد تنظیم بازار اجرای طرح ضیافت ویژه ماه رمضان در راستای تامین و تنظیم قیمت کالاهای اساسی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و از 15 خردادماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل برنج، شکر، مرغ، گوشت قرمز، خرما، زولبیا و بامیه که اقلام پر مخاطب ماه رمضان هستند، می‌شود و هماهنگی‌های لازم با بازارهای شهرداری و اتاق اصناف برای عرضه و توزیع مناسب این اقلام انجام شده است.

جوادی درباره افزایش تقاضا برای زولبیا و بامیه در ماه رمضان گفت: در راستای به حداقل رساندن افزایش قیمت این محصولات و رسیدن به یک قیمت منطقی، سهمیه شکر استان در اختیار اتحادیه نبات و آبنبات و شیرینی‌جات قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره کافی برای اقلام اساسی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: برای گوشت مرغ بالغ بر 5000 تن و گوشت قرمز 200 تن ذخیره در استان وجود دارد و درمورد ذخیره سازی شکر نیز سهمیه استان در فاز اول طرخ 2 هزار تن اعلام شده که این میزان در فاز بعدی افزایش می‌یابد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات طرح ضیافت تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و برگزاری نمایشگاه توزیع و عرضه اقلام این طرح در سطح مشهد را برای در اوایل ماه مبارک رمضان در برنامه داریم.

جوادی درباره افزایش قیمت خرما در روزهای اخیر گفت: برداشت خرما در تابستان انجام می‌شود بنابراین محصول امسال هنوز وارد بازار نشده است و چون به انتهای خرمای موجود سال گذشته رسیده‌ایم افزایش قیمت رخ داده است.

وی افزود: در این راستا با استان‌های جنوبی که ذخیره سازی خرما را انجام داده‌اند هماهنگی‌های لازم برای ورود میزان محصول مورد نیاز به استان انجام شده و تا قبل از شروع طرح ضیافت خرمای مورد نیاز استان تامین شده و با قیمت منطقی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا