خراسان

افزایش مشارکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی نسبت به دوره گذشته

دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: طبق آماری که دریافت کرده‌ایم درصد مشارکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی نسبت به سال‌های گذشته از رقم بالاتری برخوردار است.
سعید سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در حاشیه برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی مشهد، اظهار کرد: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور به صورت همزمان از ساعت هشت صبح آغاز شد و در شهرستان مشهد هم این انتخابات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.
وی افزود: رای گیری تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد و تا پایان ساعت رای گیری لیست اولیه حائزین کسب آرا اعلام خواهد شد و پس از آن باید به تایید هیات نظارت مرکزی برسد تا نتیچه نهایی ظرف چهار روز آینده اعلام شود و منتخبین برای کسب کرسی چهار ساله هیات مدیره اعتبار نامه خود را دریافت کنند.
سعیدی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به صورت دوره‌ای هر چهار سال انتخابات خود را برای هیات مدیره مرکزی و استان‌ها برگزار می‌کند و طبق بخشنامه در هر شهرستان تعداد اعضای هیات مدیره متفاوت خواهد بود در شهرستان‌هایی که بیش از ۵۰۰ نفر عضو سازمان نظام پزشکی وجود داشته باشد هیات مدیره‌ای ۱۷ نفره شکل خواهد گرفت و شهرستان‌های کمتر از ۵۰۰ عضو هیات مدیره به حضور ۱۱ نفر تشکیل خواهد شد.
دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در مشهد بیش از ۱۵ نفر عضو نظام پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۶ نفری که برای انتخابات هیات مدیره نظام پزشکی کاندیدا شده‌اند در مشهد ۱۷ نفر با کسب اکثریت آرا به هیات مدیره راه پیدا خواهند کرد و در روز اول شهریورماه همزمان با روز پزشک اولین جلسه هیات مدیره جدید تشکیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سازمان نظام پزشکی ۶ گروه متفاوت عضو هستند از جمله پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، علوم آزمایشگاهی، مامایی و کارشناسان تغذیه که در ترکیب هیات مدیره صاحب کرسی می‌باشند هر گروه از افراد با توجه به تخصص و حوزه فعالیت خود در گروه مشخص حضور ضیدا خواهند کرد و به کاندیدای مدنظر خود رای خواهند داد.
سعیدی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به غیر از شهرستان مشهد در پنج شهرستان زیرمجموعه خود شامل کاشمر، قوچان، درگز، تایباد و خواف انتخابات را همزمان برگزار می‌کند و هیات مدیره‌های نظام پزشکی این شهرستان‌ها هم به صورت مستقل طبق تقویم اجرایی پس از مشخص شدن منتخبین فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند همچنین دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقل استان هم مانند دانشگاه علوم پزشکی گناباد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و تربت جام به صورت مجزا امروز در حال برگزاری انتخابات هستند.
دبیر هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون طبق آماری که دریافت کرده‌ایم درصد مشارکت نسبت به سال‌های گذشته رقم بالاتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 17 =

دکمه بازگشت به بالا