خراسان

افزایش ورزشکاران سازمان یافته خراسان رضوی به ۵۰۰ هزار نفر

 استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در این استان با سیاست های مطلوب وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید از ۲۰۰ هزار نفر به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان در مشهد افزود: همچنین دراین مدت ورزش قهرمانی خراسان رضوی ۶۶ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: سیاست های وزیر ورزش و جوانان این وزارتخانه را در شاخص های سلامت، کار جمعی، تقویت روحیه اجتماعی و ورزش عمومی اعتلا داده و امر به معروف ورزش و سلامت اجتماعی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند گسترش داده است.
وی گفت: با سیاست های وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید در بوستان های کشور فضای مطلوب برای ورزش عمومی ایجاد شده به طوریکه اکنون در خراسان رضوی ظرفیت های خوبی برای انجام ورزش های همگانی داریم.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز و ۳۰۰ هزار دانشجو در این استان، ظرفیت مطلوبی در حوزه جوانان و توجه به ورزش در این خطه وجود دارد.
وی اظهار کرد: جوانی مقطعی است که فرد در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد و وزارت ورزش و جوانان می تواند با مخاطب قرار دادن جوانان و تقویت ورزش همگانی انگیزه تحرک، نشاط و فعالیت های بدنی را در بین آنان ارتقا دهد.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه دیرینه ورزش و جایگاه ویژه آن در ایران نشاط و فعالیت های بدنی در جامعه می تواند ارزشهای ملی و دینی را تقویت کند و ذخیره خوبی برای مسائل فرهنگی باشد.
رشیدیان با بیان اینکه انتظار از وزراتخانه ورزش و جوانان فراتر از فعالیت های بدنی است، گفت: وزارت ورزش و جوانان در جایگاهی قرا گرفته است که در ارتقای سلامت روحی و روانی جوانان و تقویت انسجام ملی می تواند نقش آفرینی برجسته داشته باشد.
وی افزود: امروز دیگر نمی توان تامین سلامت جامعه را فقط از وزارت بهداشت انتظار داشت زیرا تقویت ظرفیت های روحی و روانی، تحرک و نشاط برای مردم ضروری است و وزارت ورزش و جوانان می تواند در این عرصه موثر باشد.
وی اظهار کرد: حرکت خوبی در توسعه زیر ساخت های ورزشی طی سالهای اخیر در استان های مختلف کشور آغاز شده و امیدواریم بتوانیم با توسعه زیرساخت های ورزشی در خراسان رضوی به ویژه مشهد، زمینه برگزاری جشنواره ها و المپیادها را در سطح ملی و بین المللی در این شهر فراهم کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ۱۳ آبان ماه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ۱۳ آبان یادآور کشتار دانش آموزان توسط رژیم پلوی و حرکت شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام (ره) در برابر استکبار جهانی است و این روز بسیار بزرگ برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا جواب دندان شکنی به یاوه گویی های دشمن دادیم.
رشیدیان همچنین با اشاره به رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ افزود: در شرایط کنونی مشهد مقدس می تواند مرکز گفت وگوی بین ادیان و مذاهب مختلف برای حل مشکلات کشورهای اسلامی و انسجام پیروان مذاهب اسلامی باشد.
وی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی حرکت بزرگ انسانی در قالب راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلای معلا شکل می گیرد که در جهان بی سابقه است و امروز به یک نماد برای انسجام و وحدت فرق اسلامی و معتقدان به مکتب حسینی تبدیل شده است.

link canal 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا