ایران

افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت موبایل با اجرای طرح «رجیستری»

۶۹۳۸۲۰۰_۹۲۳

رئیس اتحادیه تلفن همراه مشهد گفت: تنها در ۳ مدل گوشی تلفن همراه که طرح رجیستری اجرا می‌شود، شاهد افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت آن‌ها خواهیم بود که این افزایش قیمت بستگی به مدیریت دولتی خواهد داشت.
main-image

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین اکبری حداد، رئیس اتحادیه تلفن همراه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون اجرای طرح رجیستری تلفن همراه اظهار کرد: این طرح به تلفن‌های همراه که هم اکنون در دست مردم هستند تأثیری ندارد و تنها از ابتدای هفته آینده بر روی ۳ مدل گوشی تلفن همراه اجرایی می شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه طی ۱۰ روز گذشته گفت: این افزایش قیمت ارتباطی به اجرای طرح رجیستری ندارد و بالا رفتن قیمت ارز، بسته شدن مرز کردستان و برداشته شدن ارز مبادلاتی از گوشی های تلفن همراه دلایل افزایش قیمت طی ۱۰ روز گذشته بوده است.

اکبری تصریح کرد: طی هفته گذشته با بالا رفتن قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا؛ میزان خرید و فروش نیز کم شده که باعث کاهش ۴ تا ۵ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه شده است.

رئیس اتحادیه تلفن همراه مشهد با اشاره به شکست دو طرح پیشین رجیستری تلفن همراه، افزود: این طرح بنا بود تا در سال ۸۶ اجرایی شود اما در ابتدای شروع آن به دلیل سادگی شکست خورد و پس از آن نیز دولت با اجرای طرح «شبنم» به دنبال کاهش قاچاق کالا بود اما به دلیل کامل اجرا نشدن آن باعث افزایش قاچاق کالا شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد گوشی های موجود در بازار مشهد قاچاق هستند و با اجرای طرح رجیستری سعی می شود تا حد زیادی از قاچاق گوشی تلفن همراه جلوگیری شود و ابتدا دولت قصد این طرح را بر روی سه نوع گوشی تلفن همراه که بیشترین حجم قاچاق را به خود اختصاص داده اند اجرایی کند.

اکبری در خصوص احتمال گران شدن گوشی های تلفن همراه، همزمان با اجرای طرح رجیستری، بیان کرد: تنها در ۳ مدل گوشی تلفن همراه که طرح رجیستری اجرا می شود، شاهد افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت آن ها خواهیم بود که این افزایش قیمت بستگی به مدیریت دولتی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا