مشهد

افزایش ۳ برابر ریسک کرونا برای افراد فاقد ماسک؛ خوددرمانی ممنوع

کرونا در خراسان رضوی همچنان می‌تازد و صدرنشین متهمان در این صعود همچنان عدم استفاده از ماسک است.

جبرائیل موفق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که در حال حاضر به افراد مشکوک به ابتلا به کرونا توصیه می‌شود این است که بلافاصله خود را به نخستین و نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی مشهدمقدس تصریح کرد: همچنان توصیه اکید استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورالعمل‌های لازم بهداشتی است؛ در این میان تاکید اصلی بر استفاده از ماسک است زیرا عدم استفاده از ماسک ریسک ابتلا به کرونا را سه برابر می‌کند.

موفق تصریح کرد: خوددرمانی یکی از مشکلات دیگری است که در برهه کرونا شاهد آن بوده‌ایم در حالی که این امر می‌تواند خظرناک نیز باشد و افراد باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و حتی ترجیحا بهره گرفتن از دو ماسک در اماکن شلوغ و پرتردد از نکاتی است که همچنان به آن تاکید داریم.

شاپور بدیعی؛ معاون درمان علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به اینکه کمبود تخت در بیمارستان‌های تحت نظر علوم پزشکی مشهد در حوزه کرونا نداریم بیان کرد: همیاری خوبی از سوی سایر مراکز درمانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی بیمارستان‌ها دستگاه‌ اکسیژن ساز و برخی نیز نیروهای خود را به صورت داوطلبانه در اختیار سایر مراکز قرار داده‌اند تا بتوانیم در کنار یکدیگر از این پاندمی عبور کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا