مشهد

افزایش ۶ درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درآبان ماه سال جاری ۴۵٫۹ درصد بوده که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درآبان ماه سال جاری ۴۵٫۹ درصد بوده که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته، اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در نقاط شهری ۴۴ و روستایی ۵۳٫۲ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۵٫۵ و روستایی ۷٫۹ درصد افزایش یافته است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آبان ماه سال جاری ۴۶٫۴ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۵ درصد  افزایش یافته، همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۵٫۷ و روستایی  ۵۰٫۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴٫۴ و ۸٫۱ درصد  افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای خراسان رضوی در آبان ماه سال جاری ۶٫۱ درصد یوده که نسبت به ماه قبل از آن ۰٫۹ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری خراسان رضوی ۵٫۷ و نقاط روستایی ۷٫۵ درصد بوده که به ترتیب ۱٫۶ درصد کاهش و ۱٫۴ درصد افزایش یافته، همچنین، نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در آبان ماه سال جاری ۵٫۲ درصد گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۱٫۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۴٫۷ و روستایی ۷٫۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲٫۴ درصد کاهش و ۰٫۷ درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری در کل خانوارهای خراسان رضوی ۲۶٫۵ درصد گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۱٫۹ درصد افزایش یافته، افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری این استان ۲۵٫۴ و روستایی ۳۰٫۵ درصد بوده که به ترتیب ۱٫۸ و ۲٫۱ درصد افزایش یافته است. 

جمشیدی با تاکید بر اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۲۹ درصد گزارش شده که نسبت به ماه گذشته ۱٫۸ درصد افزایش یافته، بیان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۲۹ و روستایی ۲۸٫۸ درصد گزارش شده که به ترتیب ۱٫۷ و ۲٫۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آبان ماه سال جاری این استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۰٫۴، پوشاک و کفش ۵۴٫۸، مسکن ۱۶٫۵ و گروه بهداشت و درمان ۲۳٫۶ بوده، ین ارقام را برای کشور به ترتیب ۵۶٫۶ ، ۴۲٫۹ ، ۲۸٫۴ ، ۳۳٫۹ گزارش شده، همچنین، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای خراسان رضوی ۲۶۴٫۹، مناطق شهری  ۲۵۵٫۸ و روستایی ۳۰۴٫۷ است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =

دکمه بازگشت به بالا