خراسان

اقدامات مالی پروژه برقی‌کردن قطار مشهد-تهران پایان یافت

مشهد|رئیس‌جمهور: اقدامات مالی پروژه برقی‌کردن قطار مشهد-تهران پایان یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان‌رضوی همزمان با افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: از وزارت راه و همه دست‌اندرکاران توسعه و مرمت و ایمن‌سازی راه‌ها تشکر می‌کنم، طرح‌های بزرگی در استان خراسان داریم که باید تمام شود.

وی با اشاره به برقی‌کردن قطار تهران – مشهد گفت: مدتی برای کار مالی این‌ها معطل شدیم، آخرین گزارش ارائه شده این بود که وزیر راه اعلام کرد مراحل مالی این پروژه انجام شده و اقدام اجرایی و عملیاتی آن به‌زودی آغاز می‌شود که تحول بزرگی را شکل می‌دهد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: راه‌آهن خواف به هرات نیز بسیار مهم است، وعده‌ای که برای آزادراه و بزرگراه داده شد امیدواریم تا پایان دولت اجرایی شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در ارتباط ویدئویی اظهار داشت: سال ۹۷ پروژه برقی‌کردن قطار مشهد به تهران صورت می‌گیرد و از سوی دیگر شبکه ریلی ایران به افغانستان از طریق خواف محقق می‌شود و امیدواریم در شش ماهه ابتدای سال این مهم را صورت دهیم.

وی بیان کرد: ۳۷۵ کیلومتر بزرگراه در حال عملیات اجرایی است که ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در بخش راه روستایی ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی داریم و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۶ پروژه حمل و نقلی را در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که پروژه بزرگراه تایباد به تربت‌جام، بزرگراه خواف به سلامی، ۶ پروژه روستایی و پل مرزی سرخس از این جمله است. ۸ هزار واحد مسکن مهر روستایی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. یک پروژه هم ایمن‌سازی محور کلات است.

در پایان با دستور رئیس‌جمهور پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی افتتاح شد.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا