مشهد

الزام استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی مشهد/ گروه‌های پایش مستقر شدند

استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی مشهد و به ویژه قطار شهری این روزها به عنوان یک الزام دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهدمقدس الزامی شده است و مسافران موظف به استفاده از ماسک هستند.

با توجه به اینکه تمامی مطالعات و آمارها بیانگر این است که استفاده از ماسک می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از شیوع ماسک جلوگیری کند این مهم باید در میان آحاد شهروندان جامعه نهادینه شود.

از سوی دیگر حمل و نقل عمومی در کنار بانک‌‌ها و داروخانه‌ها از ابتدای شیوع کرونا یکی از مهمترین کانون‌های شیوع این ویروس بوده و الزامی است مسافران حمل و نقل عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام بیشتری داشته باشند.

کیامرز، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در این زمینه می‌گوید: گروه‌های پایش به منظور نظارت بر الزام ۱۰۰ درصدی استفاده از ماسک در واگن‌ها و ایستگاه‌های این ناوگان مستقر شدند.

وی افزود: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه جاری، تمامی مسافران قبل از عبور از گیت‌های ایستگاه‌های قطارشهری ملزم به استفاده از ماسک هستند.

کیامرز بیان کرد: از آنجا که برخی مسافران در داخل قطار ماسک خود را کنار می‌زنند، گروه‌های پایش و کنترل به منظور نظارت و جلوگیری از این اقدام داخل واگن‌ها و ایستگاه‌ها فعال هستند. این گروه‌ها کنترل ماسک مسافران، غرفه‌داران و کارکنان قطارشهری را عهده‌دار هستند.

در اتوبوس‌های درون شهری مشهد نیز وضعیت از همین قرار است و باید در ترددهای روزمره از ماسک استفاده شود در غیر این صورت با تذکر گروه‌های پایش روبه‌رو می‌شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا