مشهد

اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با ۲۰۰۰۰۰ گل “گل‌آرایی” می‌شود

گل‌آرایی

اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیش از ۲۰۰ هزار شاخه و بوته گل در دهه کرامت رضوی گل‌آرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، حمیدحبیبی‌پور اظهار داشت: در دهه کرامت رضوی و ایام میلاد با سعادت حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از قبیل آبنماها، حوض‌ها، طاق‌نماها و … با انواع شاخه و بوته گل‌های طبیعی گل‌آرایی می‌شود.

مدیر اداره امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با اشاره به ناذران گل حرم مطهر رضوی تصریح کرد: بیشتر گل‌های به‌کار رفته در حرم مطهر رضوی توسط ناذران گل از تمامی شهرهای کشور تهیه می‌شود و ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) در ایام مختلف سال با جمع‌آوری و ارسال انواع گل و گیاه ما را در فضاسازی و زیباسازی حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یاری می‌کنند.

حبیبی‌پور تاکید کرد: این نذورات در ایام میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) به اوج خود خواهد رسید، به طوری که گروه گل‌آرایی عتبات عالیات و حرم مطهر رضوی با ۳۰ نیروی متخصص در این ایام به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت در حرم مطهر رضوی خواهند بود.

مدیر اداره امور رفاه زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: این گروه با جمع‌آوری گل از ناذران گل تهران یک تریلی گل شاخه بریده برای گل‌آرایی شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) آماده کرده‌ و ارسال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امسال مقرر شده است فرش گلی با حدود ۱۰ هزار بوته گل در صحن جامع رضوی طراحی و اجرا شود که در روز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) به نمایش درخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا