مشهد

امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال گذشته به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت در معابر فرعی شهر، با اطلاع‌رسانی شهروندان مشهدی و به‌وسیله‌ گروه‌های سیار با عنوان «امداد گیاه» تیمار و رسیدگی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال گذشته به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت در معابر فرعی شهر، با اطلاع‌رسانی شهروندان مشهدی و به‌وسیله‌ گروه‌های سیار با عنوان «امداد گیاه» تیمار و رسیدگی شده است.

 

مهدی یعقوبی اظهار کرد: طرح «امداد گیاه»در سال ۹۶ با راه‌اندازی یک گروه فعالیت خود را آغاز کرد، اما به‌تدریج فعالیت قابل قبول، رضایت شهروندان و اهمیت حفظ درختان شهر، باعث شد تا امسال با افزودن ۳ اکیپ دیگر، تعداد گروه‌‌های فعال امداد گیاه در شهر مشهد به عدد ۴ برسد.

وی افزود: در این طرح به شهروندان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آن‌ها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.

یعقوبی ادامه داد: متخصصان گیاه‌پزشک این معاونت، در قالب گروه «امداد گیاه»با هدف امدادرسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم، در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان، با استفاده از راهکار‌های دقیق و علمی برای رفع مشکل مدنظر اقدام می‌کنند.

معاون شهردار مشهد افزود: این گروه‌ها علاوه بر گشت‌زنی در معابر اصلی و فرعی شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به‌صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان براساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزاد‌سازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.

یعقوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش شده که پس از بازدید و بررسی درخواست‌ها، به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امداد‌رسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سم‌پاشی برای آفات بوده است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند درخواست خود را به‌صورت غیر حضوری، از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ یا شماره تلفن ۳۳۳۴۰۰۳۲۰ اعلام کنند تا با حضور گروه‌های امداد گیاه در نشانی‌های اعلام شده، برای رفع مشکلات درختان اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا