مشهد

امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ عملیات آتش‌نشانی در مشهدمقدس

جعفری آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: تعداد عملیات‌های انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی امسال نیز ۸ هزار و ۵۷ مورد بوده که ۴۲۱ مصدوم، ۴۳ فوتی داشته و حدود ۴ هزار و ۶۴۲ نفر توسط ماموران سازمان نجات یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آتشپاد حسن جعفری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: حداقل ۳۰۰ ساختمان بلندمرتبه در مشهد وجود دارد که از این تعداد ۲۸۰ پروژه شناسایی و گزارش کامل ایمن‌سازی و تجهیزات ایمنی به صورت دوره‌ای به سازمان آتش نشانی مشهد ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: ۴۸۳ تائیدیه ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمان‌های بلندمرتبه در مشهد در ۶ ماهه نخست امسال ارسال شده و از ۳۵۹۷ فقره بازدید ایمنی از این اماکن انجام شده است. 

وی با بیان این که در ارتباط با ایمن‌سازی واحدهای مسکونی خلاء قانونی داریم، اظهار داشت: فقط ۴ درصد از تماس‌های دریافتی با آتش‌نشانی مشهد به عملیات منجر شده و ۱۰ درصد از این میزان تماس‌های دریافتی مشاوره‌ای بوده است. در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶، ۲۸۶ هزار و ۱۶۱ تماس با سازمان آتش‌نشانی برقرار شده که از میزان ۴۳٫۹ درصد مزاحمت تلفنی و ۴۲ درصد نیز تماس غیرمرتبط بوده است.

جعفری گفت: تعداد عملیات‌های انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی امسال نیز ۸ هزار و ۵۷ مورد بوده که ۴۲۱ مصدوم، ۴۳ فوتی و حدود ۴ هزار و ۶۴۲ نفر توسط ماموران سازمان نجات یافته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد عملیات‌های آتش‌نشانی در مشهد حدود ۱۱ درصد رشد داشته ادامه داد: در حال حاضر ۴۹ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد فعالیت دارند و یک ایستگاه دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. تعداد ماشین آلات و خودروهای عملیاتی در آتش‌نشانی مشهد در سال ۹۶ به ۲۷۵ دستگاه افزایش یافته که تا پایان امسال به ۳۱۳ دستگاه خودرو عملیاتی افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا