ایران

امشب برف و باران در ۸ استان شروع می شود / هشدار برای اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,برف و باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور از بعدازظهر خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌‌های صورت گرفته احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

احد وظیفه درباره وضعیت هوای کشور اظهار کرد: از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی با پرفشار سرد از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا در نوار شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و سپس سه شنبه شب تا چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهد شد.

در این مدت گذر این سامانه موجب کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد شدید در مناطق یاد شده خواهد شد. شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق گاهی موجب بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر بارش برف در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و اردبیل و از اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های گیلان، شمال زنجان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

وظیفه بااشاره به این مطلب که بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد، گفت: بارش باران و وزش باد در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف در مناطق کوهستانی کرمان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی بابیان این مطلب که چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید (بیشینه باد حدود 50کیلومتر بر ساعت) در هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در پاره ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گردوخاک خواهد شد، گفت: اواخر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس و روز پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

اخبار اجتماعی – میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا