دانش و فناوری

امکانات جدید ویندوز ۱۰ موبایل برای سال ۲۰۱۷

 
 

 

در حالی که مایکروسافت در کنفرانس آذرماه خود صرفاً به بیان قابلیت‌های آپدیت Creators Update ویندوز ۱۰ پرداخت و صحبتی از ویژگی جدید ویندوز ۱۰ موبایل به میان نیاورد، با افزایش روز افزون اخبار دررابطه با احتمال معرفی سرفیس فون در نیمه نخست سال ۲۰۱۷،یکی از منابع نزدیک به ردموندی‌ها اعلام کرد سیستم عامل موبایلی مایکروسافت نیز در اوایل سال ۲۰۱۷ قابلیت‌های جدید را دریافت خواهد کرد.نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی این شرکت امکاناتی از قبیل Continuum را در اختیار اهالی کسب و کار قرار می دهد که در هیچ پلتفورم دیگرموبایلی یافت نمی‌شود. Continuum نه‌ تنها موبایل ویندوزی شما را به یک رایانه دسکتاپ با قابلیت اتصال ماوس و صفحه کلید تبدیل می‌کند، بلکه به واسطه‌ CAST API و ProjectionManager API به توسعه دهندگان امکان می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌ها را روی تلویزیون‌ها پخش کنند و تجربه‌ مشابه کنسول‌های بازی یا مواردی از این دست را در اختیار کاربران موبایل‌های ویندوزی قرار دهند.

در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل کاربرانی که بخواهند با مرورگر مایکروسافت اج هزینه خرید‌های خود در فروشگاه‌های آنلاین را پرداخت کنند، ترغیب می‌شوند سرویس Microsoft Wallet رااستفاده کنند؛ زیرا این کار نه تنها باعث افزایش ضریب امنیت پرداخت آنلاین می‌شود، بلکه در دفعات بعدی نیز وقت کمتری را باید صرف پرداخت وجه خرید کنند زیرا اطلاعات آن‌ها به صورت رمزگذاری شده ثبت می‌شود و تنها فروشندگان مورد انتخاب کاربر می‌توانند اطلاعات حساب او را ببینند.
علاوه بر این مایکروسافت قسمت هاب نسخه موبایلی مرورگر اج را باز طراحی کرده است و اکنون می‌توان مسیر ذخیره سازی فایل‌ها را هم قبل از شروع دانلود مشخص کرد. مایکروسافت همچنین بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ را بهینه‌تر کرده و امکان پین کردن هر بخش در صفحه استارت را به وجود آورده است. علاوه بر این، بخش جدیدی به نام App ایجاد شده که میزان فضای اشغال شده توسط دیتای هر اپلیکیشن را مشخص می‌کند. کاربران در این قسمت می‌توانند تنظیمات هر اپلیکیشن را ریست و یا فایل‌های دیتای آن را حذف کنند.به گزارش فارنت،مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل بخش Devices را برای شبیه‌تر کردن به ویندوز ۱۰ PC از نو طراحی کرده است. از دیگر ویژگی‌های جدید بخش تنظیمات می‌توان به ایجاد گزینه عدم نصب به‌روزرسانی‌های جدید اشاره کرد.دراین نسخه اپلیکیشن جدید ۳D Preview وجود دارد که امکان تماشای محتویات فایل‌های سه بعدی را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود به مرور زمان این آپدیت ابتدا برای اعضای اینسایدرها و سپس دیگر استفاده کنندگان از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شود. برای بررسی این موضوع مسیر Settings > Update & security > Phone update > Check for updates را در گوشی ویندوزی خود طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا