مشهد

امکان انتقال سهام “شرکت پدیده” از آذرماه امسال فراهم می‌شود

ابوالفضل انتظاری

مدیرعامل شرکت پدیده گفت: هیئت‌مدیره پدیده مصوب کرد که تمام افرادی که متقاضی انتقال سهام هستند، از آذرماه امکان انتقال سهام را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالفضل انتظاری ظهر امروز در نشست‌خبری شرکت پدیده اظهار داشت: مالکیت پدیده متعلق به مردم است بنابراین پروژه‌های زیرمجموعه پدیده متعلق به بخش خصوصی محسوب نمی‌شوند؛ تمامی افرادی که سهام پروژه‌ها را خریداری کرده‌اند پروژه متعلق به آنها است و مالکیت اشخاص در پدیده مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت پدیده بیان کرد: مجموعه شرکت پدیده شامل یک هولدینگ و ۱۳ شرکت تخصصی است که دو سایت بزرگ عملیاتی در مشهد و کیش دارد. پروژه شاندیز شامل ۴۷ هکتار زمین است که کاربری‌های مختلفی دارد.

انتظاری با اشاره به اینکه در جزیره کیش نیز ۴۴ هکتار زمین در اختیار پدیده است عنوان کرد: قرار است کاربری تجاری و اقامتی و تفریحی در این مجموعه تعریف شود؛ همچنین در حال حاضر پروژه شاندیز پدیده به لحاظ عملیاتی ۵۵درصد پیشرفت و پروژه کیش ۱۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از این دو پروژه در حال بهره‌برداری است تصریح کرد: هم اکنون مجموعه رستوران‌ها و بازار کیش در حال بهره‌برداری است. در شاندیز هم مجموعه‌های تجاری و برخی کاربری‌های تفریحی در حال بهره برداری است.

انتظاری اظهار داشت: امروز نیز قرار است قرارداد پدیده با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا شود و مقدمه تخصیص اعتبار کنسرسیوم امضای این قرارداد است. با امضای این قرارداد تفویض لازم از بانک صادرات به استان هم صورت گرفته که نخستین تخصیص آن هم انجام می‌شود و تصور می‌شود نخستین قسط آن تا پایان هفته واریز شود و پیش پرداخت‌ها به پیمانکاران در هفته آینده انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: سهام توسعه در بورس ثبت شده و مستلزم فراهم شدن اطلاعات سهامداران است.تا زمانی که پروژه به رونق نرسد، نمادمان را در بورس ایجاد نمی‌کنیم. سیاست ما این است که سهام رقابتی شود و سپس به بورس برویم. حفظ قیمت‌های بالا در بورس کار سختی است و ریسک نمی‌کنیم که با این کار زیانی به سهامداران وارد شود.

انتظاری با اشاره به اینکه به سمت حضور رسمی در فرابورس می‌رویم ولی این نیازمند پیش نیازهای رونق مجموعه و رقابت پذیر شدن سهام است ادامه داد: ظرف دو هفته آینده ۱۰۰ نفر سهامداران با بیشترین سهام انتخاب می‌شوند تا خود سهامداران افرادی را برای حضور در تمام جلسات هیئت مدیره شرکت باشند و رویکرد آن است خود سهامداران هیئت مدیره را انتخاب کنند. 

وی تاکید کرد: هیئت مدیره پدیده مصوب کرده که تمام این افرادی که متقاضی انتقال سهام هستند، این کار نیز انجام شود و از آذرماه این امکان فراهم می‌شود. در حال ایجاد ساختاری هستیم که سهام‌ها اعتبارسنجی شده و کار نقل و انتقال در همان مبدا صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا