ایران

انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق جهان ‌


اخبار,اخبار اجتماعی ,شهرهای خلاق

‌اصفهان به عنوان “شهرخلاق جهان” انتخاب شد.

 به همت گروه پژوهشی مطالعات گردشگری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و به سفارش معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان فرایند ثبت اصفهان در شبکه جهانی یونسکو از اواسط سال 1393 آغاز شد و شامگاه گذشته – 21 آذر ماه- شهردار اصفهان اعلام کرد که اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوسته است.

‌مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان در مدیریت شهری، به دنبال تغییر نگاه به شهر از رویکردی کالبدی به نگاهی خلاق است، گفت: همان گونه که در بیانه یونسکو آمده است، خلاقیت به عنوان موتور محرک توسعه پایدار شهری به همراه مشارکت اجتماعی و چالاکی فرهنگی می‌تواند آینده‌ای متعالی برای شهر را به ارمغان آورد.

‌وی افزود: مدیریت شهری با پیگیری ثبت اصفهان در شبکه جهانی شهرهای خلاق و همچنین ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان، نخستین گام‌های موثر را در این عرصه برداشته است.

  شهردار اصفهان شامگاه گذشته در تماسی با سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، این افتخار را تبریک گفت و آن را مدیون تلاش تیم پژوهشی مطالعات گردشگری این واحد دانست.

‌شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده و اصفهان به لحاظ برخورداری از «صنایع دستی و هنرهای مردمی»، به عنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شده است‌.

‌برخورداری از قابلیت‌های بالا درعرصه فرهنگ وهنر از شاخصه‌های شهرهای خلاق است و این بدان معنا است که بستر مناسب و قابلیت توسعه پایدار از ویژگی‌های شهر اصفهان است.

‌برای تهیه کاربرگ این پرونده که در حوزه صنایع دستی نگاشته شده بالغ بر 1150 نفرساعت کار مطالعاتی انجام توسط تیم پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان انجام و نهایتاً این کاربرگ و ضمایم آن در اردیبهشت ماه سال جاری ارسال شد.

منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا