مشهد

انتظارات مردم مشهد ازنمایندگان مجلس دهم

 
 

 

عمر 4 ساله دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز آرام آرام تمام می شود و فرصت نمایندگی و خدمت به مردم به طور طبیعی از برخی نمایندگان گرفته خواهد شد و کرسی قانون گذاری نصیب کسانی می شود که مردم برای یک دوره چهارساله دیگر انتخاب می کنند .افرادی که از امروز با اعلام برنامه ها،خود را در معرض قضاوت و انتخاب مردم می گذارند .البته در سال های اخیر امضا کردن میثاق نامه و ارائه لیست های مختلف با عناوین گوناگون و در قالب احزاب  و دسته های مختلف نیز رونق بیشتری پیدا کرده است تا به دنبال گرفتاری های روزمره که حتما اجازه تحقیق و تفحص در برنامه های همه کاندیداها را به مردم نمی دهد عده ای با عنوان نخبه و معتمد باشند که کار انتخاب را بر مردم آسان ترکنند.با این حال روزگذشته کمتر از یک روز مانده به شروع رسمی تبلیغات ،میان مردمی رفتیم که هفت روز دیگر پای صندوق های رای سرنوشت کشورشان را رقم می زنند و البته خوب می دانند علاوه بر حضورشان که اهمیت دارد و از همراهی شان با نظام و کشور حکایت می کند، این که چه کسی را انتخاب کنند هم مهم است .در این گزارش ما از مردم فقط خواستیم چند دقیقه برای ما از هر چه درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی می خواهند بگویند.

مراقب نفوذ دشمن باشیم
امیر مومن /34ساله / طلبه
همان طور که رهبر انقلاب فرمودند مجلس شورای اسلامی و عملکرد نمایندگان این مجلس در سرنوشت کشور آن قدر مهم است که دشمن سعی در نفوذ در این رکن جمهوریت نظام دارد از این رو انتخاب اصلح که فقط با تحقیق و شناخت عمیق از کاندیداها میسر است باید در اولویت مردم قرار گیرد.
آقای نماینده یک روزجای من زندگی کن!
عبدالغفور ماروسی /54 ساله / راننده تاکسی
درست است که نماینده یک شهر بعد از راهیابی به مجلس شورای اسلامی  نماینده همه مردم ایران است اما قرار نیست شهر خود و مشکلات شهروندان خود را فراموش کند . اصلاً این که هر ایرانی حق دارد در انتخابات شرکت کند و نماینده ای را از شهر خود به مجلس بفرستد برای این است که این ها در مجلس قوانینی تصویب کنند که مشکلات همه مردم ایران حتی در دوردست ترین نقاط کشور را برطرف کند این هم تنها زمانی ممکن است که نماینده درکی از مشکلات مردم داشته باشد. 
نمایندگان جواب اعتماد مردم را با عمل به وعده هایشان بدهند
امید فرخی/ 18 ساله /روزنامه فروش
برای اولین بار می خواهم پای صندوق رای بروم .از فردا هم که تبلیغات شروع می شود از بین همین کاندیداها چند نفری را انتخاب می کنم. این روزها با دوستانم در باره انتخابات زیاد صحبت می کنیم. اما خیلی ها می گویند این کاندیداها همین که به مجلس بروند مردم را فراموش می کنند و دیگر به وعده هایشان عمل نمی کنند. من از کاندیداها می خواهم به مردم بیشتر توجه و به وعده هایشان عمل کنند. 
مجلس قوی و مردمی تشکیل دهند
سرداریان /55 ساله/ بازنشسته آموزش و پرورش
نمایندگانی که با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند نماینده همه مردم هستند و قرار است برای تامین زندگی مردم با تصویب قوانین ،برنامه ریزی کنند . 
حل مشکل بیکاری یک دغدغه باشد
زرندی /22 ساله / دانشجوی مهندسی عمران
دانشجوی رشته مهندسی عمران هستم .اما همین حالا وسط این درس خواندن ها و امتحان دادن ها نگران آینده شغلی خودم هستم.نه تنها من که همه دانشجویان این کشور دغدغه این را دارند که بعد از پایان تحصیلاتشان شغلی مناسب پیدا کنند .اما وضعیت جامعه این طور نیست .در انتخابات شرکت می کنم اما توقع و انتظارم این است که حل این نگرانی برای نمایندگانی که به مجلس می فرستم اولویت باشد .
رسیدگی به جوانان شعار نباشد بلکه مبنای عمل قرار گیرد
جاوید / معلم /46 ساله
قشر وسیعی از جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند. برای من که سال ها با دانش آموزان  و نسل جوان سرو کار داشته ام، دغدغه هایم از جنس دغدغه های یک معلم است .وقتی نسل جوانی را می بینم که پس از سال ها تحصیل در مدرسه و دانشگاه برای پیدا کردن یک شغل آبرومند و در حد شان و منزلت باید سال ها انتظار بکشند و دست آخر از پس مخارج یک زندگی  ساده برنمی آیند ناراحت می شوم.
به سرنوشت خودمان حساس باشیم
صفی /20 ساله/ دانشجوی کامپیوتر
مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن نقش تعیین کننده ای در عملکرد دولت دارند. درواقع سرنوشت یک ملت و یک کشور به نظر و رای آن ها بستگی دارد .دولت هم اگر بخواهد کاری انجام دهد باید با تصویب و تایید مجلس آن کار را انجام دهد .حالا اگر در چنین جایگاه مهمی، فردی بنشیند که اصلا شناختی از مشکلات کشور و مردم نداشته باشد در تصمیم گیری هایش برای رفع مشکلات جامعه رای نخواهد داد .این ممکن است گرفتاری های مردم را بیشتر کند. 
 نگران انتخابم هستم
حاجی آبادی / روشندل مربی موسیقی / 31ساله
هنوز به انتخاب نرسیده ام و قطعا کار دشواری است که بتوانیم بین این همه چهره پنج نماینده انتخاب کنیم. تردیدی برای شرکت در انتخابات ندارم اما نگرانم نتوانم انتخاب درستی انجام دهم.
به نظرمن جایگاه یک نماینده مجلس آن قدر اهمیت دارد که نگران انتخابم باشم . امیدوارم بتوانم تا روز انتخابات به انتخاب چهره های اصلح دست پیدا کنم.چهره ای که با ورودش به مجلس و استفاده صحیح از حق نظارتش بر دستگاه های اجرایی جلوی فساد اقتصادی را بگیرد تا دیگر شاهد اختلاس و دیگر مفاسد اقتصادی نباشیم.
نمایندگان در برابر رای مردم مسئولند
نوری /60 ساله / خانه دار
وضعیت زندگی مردم  خوب نیست. در هر خانه ای که نگاه می کنی یکی دو جوان بیکار وجود دارد .تازه پدر خانواده هم شغل و درآمد درست و حسابی ندارد .مردم که از رای دادن خسته نمی شوند. بازهم می روند و رای می دهند. اما این نمایندگان فردا در مقابل اعتماد مردم مسئول اند. ما این ها را به مجلس می فرستیم و از بیت المال هزینه می کنیم که  گرهی از کار مردم و مملکت و کشور باز کنند. 
به فکر ثروت اندوزی نباشند
صمد زاده /68 ساله / کاسب
برای آزادی این مملکت جوانانمان را به جبهه فرستادیم و شهید دادیم. 
 تا کنون این کشور را با خون این جوانان  شهید حفظ کرده ایم. به برکت همین خون هاست که دولت و مجلس و انتخابات داریم .حالا از نماینده ای که انتخاب می کنیم و به مجلس می فرستیم توقع داریم در این مسند به فکر ثروت اندوزی و پرکردن جیب خودش و اطرافیانش نباشد. 
رسانه ها به مردم کمک کنند
مصطفی اروجی / 36 ساله /شغل آزاد
انتخابات به هر شکل ممکن برگزار می شود و حتما تعداد مشخصی نماینده هم در مرحله اول یا دوم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند اما آن چه مهم است این است که این نمایندگان واقعا نماینده مردم باشند و دغدغه های آن ها را پیگیری کنند .برای این کار هم خود این مردم باید دست به انتخاب خوب بزنند. 
یعنی بین همه کاندیداها به آن کسی رای بدهند که مطمئن هستند درد واقعی جامعه را درک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + ده =

دکمه بازگشت به بالا