ایران

انتقادات نامزدها از برنامه ها و شعارهای یکدیگر

 
 

 

خراسان- ۱۲ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای انتخابات، انتقادات خود نسبت به یکدیگر را شدت بخشیده اند؛ روحانی در ارومیه با قرینه های مشخصی از رقبای خود انتقاد کرد؛ رئیسی در اراک و میرسلیم در تهران نیز دولت یازدهم را نقد کرده اند، قالیباف نیز مجددا تاکید کرده که نامزدها لیست اموالشان را روز جمعه به سومین مناظره بیاورند.

قالیباف: جمعه هفته آینده همگی دارایی هایمان را به اطلاع مردم برسانیم
محمدباقر قالیباف که برای ضبط برنامه تبلیغاتی به صداوسیما رفته بود نیز در یک گفت و گو تاکید کرد: خواهشم از دیگر نامزدها در مناظره بعدی این است که جمعه هفته آینده همگی دارایی هایمان را به اطلاع مردم برسانیم. همچنین دهقان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در اظهارنظری گفت: حق مردم است بدانند برادر و فرزند آقای روحانی چه کار می‌کنند و چرا روحانی درباره فعالیت‌های اقتصادی برادرش سکوت کرده است؟
خبرآنلاین: سایت کارانه قالیباف به دستور دادستانی فیلتر شد
در همین حال سایت کارانه که در پی صحبت‌های محمدباقر قالیباف برای ایجاد ۵ میلیون شغل ایجاد شده بود، شب گذشته فیلتر شد. به گزارش فارس قالیباف پیشتر با اعلام این سایت گفته بود: این سایت را ایجاد کردیم که در صورت اعتماد مردم حتی یک روز را از دست ندهیم. خبرآنلاین درباره فیلتر این سایت، نوشت: «به دستور دادستانی و بنابر قانون تخلفات رایانه ای  انتخابات، و رای همه اعضای کمیته فیلترینگ (ناجا، ارشاد، قوه قضاییه وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات) سایت کارانه متعلق به ستاد قالیباف فیلتر شد.»پیشتر وزیر کشور اعلام کرده بود که  این اقدام به نوعی تطمیع است و به نوعی هم شائبه خریدوفروش رأی در آن وجود دارد. 
واکنش آشنا به پیشنهادهای قالیباف و رئیسی
از سویی دیگر آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره اعلام اموال شخصی خود کاندیداها به مردم، گفت: فعلا آنها اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند تا بعد نوبت به مردم هم برسد. آشنا همچنین به  پیشنهاد رئیسی مبنی بر مناظره بین روحانی و احمدی‌نژاد نیز واکنش نشان داد و گفت: بنده هم پیشنهاد می کنم ابتدا مناظره ای میان دولت کار و کرامت و دولت مردم و دولت بهار برگزار شود تا مردم با تفاوت های این سه چهره آشنا شوند. شعارها که شبیه به هم است.
بازدید حاشیه ساز روحانی از معدن گلستان
حسن روحانی نیز روز گذشته ابتدا به گلستان رفت و با کارگران معدن زمستان یورت دیدار و گفت و گو کرد که البته این دیدار با حواشی همراه بود که در صفحه ۱۳ مشروح آن آمده است. وی سپس به ارومیه رفت و در جمع حامیان خود سخنرانی کرد. این نامزد انتخابات با اشاره به بازدیدش از معدن گلستان، گفت: قبل از اینجا به آزاد شهر رفتم تا وضعیت معدنچیان آنجا را بررسی کنم. این معدن در اختیار بخش خصوصی و یک نهاد بوده است. این نهاد باید پاسخگو باشد.
آنها که زبان ها را بریدند و دهان ها را دوختند و فقط ممنوعیت قلم و تصویر صادر می کنند؛ لطفا دم از آزادی و انتقاد نزنند
روحانی با بیان اینکه در ستاد برخی، کسانی هستند که ۸ سال کشور در اختیارشان بود و دیدید با ایران و جوانان چه کردند، گفت: برخی رسانه ها ۸ سال سکوت کردند و حالا که ۶۵۰ هزار شغل سالانه ایجاد می شود دم از اشتغال می زنند. دم از مالیات می زنند، آیا در آنجایی که مدیریت می کنید تا کنون مالیات داده اید؟ به گزارش ایسنا وی افزود: آنها که زبان ها را بریدند و دهان ها را دوختند و فقط ممنوعیت قلم و تصویر صادر می کنند؛ لطفا دم از آزادی و انتقاد نزنند که آزادی خجالت می کشد.
در نهادی مدیریت می کنید که احدی جرات انتقاد از آن را ندارد
وی خطاب به رقبای خود گفت: در نهادی مدیریت می کنید که احدی جرات انتقاد از آن را ندارد، از اینکه در این سال ها کاسبی تان از تحریم کساد شده ناراحتید؛ ما مخالف تحریم و حصر ایرانیم. وی با بیان اینکه مردم خواهان زندگی مسالمت آمیز با دنیاست، گفت: کسی که یارانش ۶ میلیون تن گندم برای نان مردم وارد می کردند نمی تواند از صادرات سخن بگوید. روحانی افزود: شما دم از بازنشستگان می زنید؛ احوال بازنشستگان نهاد خودتان چطور است؟ این نامزد انتخابات در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما ملت صد در صدی هستیم که کسی قادر نیست بین ما فاصله بیندازد.
آزردگی روحانی به روایت وکیلی
همچنین محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، به مصاحبه اخیرش که از قالیباف خواسته بود درباره فعالیت اقتصادی فرزندش روشنگری کند، اشاره کرد و گفت: متوجه شدم که همین مقدار هم باعث آزردگی خاطر آقای روحانی شده است. ایشان به هیچ وجه راضی نیستند که تیم ستادی‌شان وارد حریم خصوصی نامزدها شوند.
جهانگیری: در دولت یازدهم به طور کامل نشد چتر امنیتی از دانشگاه ها دور شود
اسحاق جهانگیری نامزد دیگر انتخابات روز گذشته سخنرانی یا سفر انتخاباتی نداشت. اما وی در مستند انتخاباتی خود گفت: از من پرسیدند اگر در دولت یازدهم یک بابک زنجانی دیگر به وجود آمد چه؟ گفتم حداقل این است که وزیرش باید برکنار شود. گفتند اگر بزرگتر از زنجانی بود چه؟ گفتم آن وقت من هم باید بروم.  وی با انتقاد از اینکه در دولت یازدهم به طور کامل نشد چتر امنیتی از دانشگاه ها دور شود، درباره بخش های غیردولتی اقتصاد گفت: در این دولت با واگذاری بسیاری از پروژه ها به سپاه مخالفت شد، البته سپاه بسیاری از پروژه ها را بسیار بهتر از بقیه انجام داده است.
وعده توفانی میرسلیم برای مناظره سوم
سید مصطفی آقا میرسلیم اما در بیانیه ای خطاب به جوانان و دانشجویان تأکید کرد: اینک می‌آیم تا قفل شکنم نه آن که کلید سازم؛ در سال‌های طولانی حضور در دانشگاه، همواره در وعده خویش صادق بوده‌ام. وی در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرد: نمی آیم تا نقاب بهشتی‌ها و رجایی‌ها بر چهره زنم، بلکه می آیم تا تجربه گذراندن عمری در نزد آنان را به کار بندم. این نامزد انتخابات دیروز در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی و تأکید کرد: دولت به بازار مصرف شدن افتخار می کند. میرسلیم با اشاره به تغییر روشش در مناظره دوم افزود: «در مناظره دوم من برمبنای سند علمی که خودم تدوین کرده بودم صحبت کردم  و اگر گفته می شود من توفان به پا کردم این توفانی جز واقعیت نبود و در آینده هم تشدید خواهد شد.»
میرسلیم: با پیشنهاد قالیباف موافقم
این نامزد انتخابات درباره پیشنهاد هفته گذشته قالیباف و موضوع اعلام دارایی‌های کاندیداها نیز تصریح کرد: من صددر صد با این طرح موافقم و حاضرم این کار را انجام دهم.
رئیسی: اگر شما نمی توانید ما می توانیم
سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات نیز دیروز سخنرانی عمومی نداشت. وی شامگاه شنبه در جمع مردم اراک با بیان اینکه شهرک های صنعتی در سراسر کشور یکی پس از دیگری تعطیل می شود، گفت: این وضعیت کشور را تا کجا می شود تحمل کرد؟ آیا مشکل نقدینگی کارخانه ها را نمی توان حل کرد. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه موضوع حیا در جامعه به زن و مرد اختصاص ندارد، گفت: بر اساس قانون  بایدحجاب و عفاف شرعی رعایت شود؛ اما اینکه آیا پوشش حتما چادر باشد نه در قانون آمده نه در عرف. برخی چادر دارند، برخی مانتو دارند و برخی هم لباس محلی دارند. به گزارش فارس رئیسی به معضل آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: آقایان به این نتیجه رسیده اند که مشکل مردم حل شدنی نیست. خب بفرمایند بسمه تعالی، ما نمی‌توانیم.خب اگر شما نمی توانید ما می توانیم مشکل را حل کنیم.
هاشمی طبا: باید برای تحریم ها آماده باشیم
سید مصطفی هاشمی طبا دیگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در شبکه خبر طی اظهاراتی گفت: چون ممکن است هر لحظه مجدد توسط استکبار جهانی تحریم شویم باید این موضوع را در نظر بگیریم و سناریوهای مختلفی داشته باشیم تا اقتصاد مقاومتی را با آنها عملیاتی کنیم.
پخش نشدن برنامه برخی نامزدها از صداوسیما
دیروز اما برخی برنامه های تبلیغاتی نامزد ها از صداوسیما پخش نشد که دلیل آن چندان مشخص نیست. از جمله مصاحبه های روحانی و رئیسی از رادیو ورزش و گفت و گوی قالیباف با ایرانیان مقیم خارج پخش نشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا