فرهنگ و هنر

انتقاد امیرحسین صدیق از بی‌توجهی مسئولان ‌به ناشران

 

امیرحسین صدیق

بازیگر تلویزیون و تئاتر با انتقاد ‌بی توجهی بی‌توجهی مسئولان ‌به ناشران کتاب گفت: فضای مجازی سبب شده تا اقبال عمومی نسبت به کتابخوانی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور امیرحسین صدیق در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاهد هستیم که برنامه کتاب باز در زمان‌های متغیر در تلویزیون پخش شده و این موضوع نشان از این دارد که رسانه ملی اهمیت زیادی برای موضوع کتاب قائل نیست.

وی بیان کرد: این کم لطفی در مورد نیشابور که به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده نیز مورد توجه است و باید پرسید که این کم توجهی چه علتی دارد.

مجری برنامه کتاب باز ادامه داد: این برنامه با ارتباط گیری با ۱۴۰ نفر از متخصصان در حوزه کتاب توانست کتاب‌های خوبی را به مردم معرفی کند و با توجه به اینکه شبکه نسیم شبکه شادی است تصمیم بر این شد برای جلب بیشتر مخاطبان و بالا رفتن میزان توجه به آن  کتاب باز از این شبکه پخش شود.

صدیق با بیان اینکه برنامه‌های رادیو ۷ و صد برگ تا کنون از رسانه ملی در ارتباط با موضوع کتاب پخش شده‌اند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به لحاظ محتوا و ماهیت بیشتر برای اقشار روشنفکرتر مورد استفاده گرفتند.

وی در ارتباط با مشکلات موجود برای ساخت برنامه کتاب باز، تصریح کرد: در ابتدای شروع این برنامه که ما به مناطق زیادی می‌رفتیم مردم مشکلات زیادی را برای نخواندن کتاب مطرح می‌کردند اما با مرور زمان شاهد این بودیم که حتی مردم روستاهای کوچک نیز از این برنامه استقبال کرده و به کتابخوانی علاقه‌مند شدند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی قصه‌های تابه‌تا با بیان اینکه برای تربیت افراد کتابخوان باید از دوران کودکی این عادت را در آنها به وجود آورد، اظهار داشت: اکثر افراد کتابخوان نخستین تجربه‌های مطالعه را از والدین خود دریافت کرده‌اند.

صدیق ادامه داد: فضای مجازی سبب شده که مردم کمتر به کتابخوانی توجه داشته باشند و با وضعیت موجود باید گفت که میزان حمایت از ناشران به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی با تأکید بر اینکه ممیزی در همه بخش‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید پرسید چه کسی مسئول اعمال ممیزی در مورد برنامه‌ها است و در برنامه کتاب باز نیز کتاب‌ها با رعایت بیشتر برخی از موارد به مخاطبان معرفی می‌شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا