مشهد

انتقال دختران “اعظم” به مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در مشهد

فرشته سلجوقی

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر دو دختر “اعظم” که مورد آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند.

 فرشته سلجوقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس درباره پرونده “اعظم” زن 30ساله‌ای که به همراه دو دخترش 21 روز بدون آب و غذا در خانه حبس شده و مورد خشونت، آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، اظهار داشت: پس از اطلاع از پرونده این زن و دو دختر 8 و 5ساله‌اش که مورد آزار و اذیت و خشونت همسر معتادش قرار گرفته بودند، به‌دستور استاندار خراسان‌رضوی این پرونده را پیگیری کردیم؛ در حال حاضر این دو دختر به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه اداره‌کل بهزیستی استان در اجرای منویات استانداری و درمان همسر و فرزندان خشونت دیده تلاش زیادی داشته و روند پیگیری پرونده  این خانواده به اطلاع معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: بانوانی از “موسسه زنان حقوقدان سورا “که رسالت اصلی‌شان حمایت از زنان و کودکان مظلوم و ستمدیده است، به‌عنوان یک تشکل غیردولتی، دادرسی و دفاع از این پرونده را برعهده گرفته‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: توصیه و تاکید می‌شود که خانواده‌ها قبل از ازدواج، نسبت به زوج و یا زوجه تحقیقات کاملی درباره عادات، رفتار و ابتلا هر یک از طرفین به بیماری‌های روحی و روانی انجام دهند.

سلجوقی افزود: قانون حمایت از خانواده بر این موضوع تاکید دارد و دستگاه‌های مربوطه نیز باید پاسخگوی استعلام‌های دفاتر ازدواج باشند البته در این میان نقش دستگاه‌های دولتی و نهادهای مدنی در پاسخگویی، آگاه‌سازی و آموزش به خانواده‌ها تعیین‌کننده است تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی در کشور نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا