ایران

انسداد محور هراز و باغچه-تربت‌حیدریه/ ترافیک سنگین در محور فیروزکوه و آستانه-رشت/ پیش‌بینی کولاک در شرق و جنوب‌شرق کشور

کولاک و راه بندان در جاده های اطراف ایلام

براساس آخرین اطلاعات از وضعیت جاده‌های کشور در حال حاضر ترافیک در محور فیروزکوه در حوزه استان تهران سنگین بوده و  باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در محور هراز سبب کولاک شدید شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، براساس آخرین اخبار از وضعیت جوی و ترافیکی کشور، محور باغچه – تربت‌حیدریه به‌علت بارش برف و کولاک شدید و عدم دید کافی و محور میناب – بشاگرد به‌علت طغیان رودخانه‌های محلی مسدود است.

براساس این گزارش در حال حاضر ترافیک در محورهای لاهیجان-آستانه، لاهیجان-سیاهکل و آستانه-رشت واقع در استان گیلان  سنگین است.

همچنین محور هراز واقع در استان‌های تهران و مازندران، آزادراه قزوین-زنجان، محور فیروزکوه واقع در استان‌های تهران و مازندران و محور فرعی شمشک – دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران درحال حاضر مسدود است. 

براساس آخرین اطلاعات، در حال حاضر ترافیک در محور فیروزکوه در حوزه استان تهران سنگین است؛ شماری از مسافران در محور (فیروزکوه-گدوک) گرفتارند و در برخی از محورهای استان‌های خراسان‌شمالی، فارس و گلستان بارش برف را شاهد هستیم. از سوئی باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در محور هراز سبب کولاک شدید شده است.

به گزارش تسنیم، ارتباط شمشک به چالوس تا اطلاع ثانوی قطع بوده و براساس آخرین اخبار تردد وسایل نقلیه تا ساعت ۲۳ امروز (جمعه) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است.

اما براساس تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های هواشناسی، امروز (جمعه) سامانه بارشی در نیمه‌شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد که در برخی مناطق جنوب و نوار شرقی کشور، رعد و برق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

در جنوب‌شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط مرتفع سبب کولاک برف خواهد شد. بارش‌ها در این روز در نیمه شرقی خراسان‌جنوبی و استان سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت و این سامانه اوائل وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و روز شنبه غالب مناطق کشور جو نسبتأ پایدار خواهد داشت.

براساس این گزارش، تصاویر ماهواره بیانگر تشکیل توده گرد و خاک در شرق عراق و نفوذ آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور است که سبب کاهش دید و کیفیت هوا اوائل روز جمعه در این مناطق خواهد شد.

امروز خلیج‌فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی است، همچنین در غالب مناطق کشور دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، روز شنبه نیز هوای سرد در نیمه شمالی کشور، به‌ویژه در شمال شرق، ماندگار خواهد بود و در سایر مناطق کشور از سرمای هوا کاسته می‌شود.

روز یکشنبه با عبور موج کم دامنه‌ای از تراز میانی جو در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال غرب کشور ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، امروز (جمعه) بارش برف و کاهش دما سبب یخبندان و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و شمال‌شرق کشور خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =

دکمه بازگشت به بالا