مشهد

انصراف 22 نامزد مشهد و کلات به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی با بیان اینکه پیشنهاد تأیید شدن لیست ائتلاف توسط بزرگان به تصویب ائتلاف نرسیده است، گفت: اگر کسی به لیست شورای ائتلاف اعتراضی داشت باید پیش از بسته شدن لیست آن را اعلام می‌کرد.

خبرگزاری فارس: انصراف 22 نامزد مشهد و کلات به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان/اعتراضات پیش از ارائه لیست نهایی مصرح می‌شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی وکیلی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه رویکرد شورای ائتلاف اصولگرایان حرکت در مسیر وحدت و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است، اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد به سمت انتخاب گزینه‌های مناسب رفته تا در مسیر وحدت و افت اصولگرایان حرکت شود.

وی ادامه داد: این شورا مبتنی بر مبانی وحدت شکل گرفت، چه فهرست موردنظر شورای ائتلاف در انتخابات رأی بیاورد چه نیاورد، ما خواهان یک انتخابات پرشور و سالم و به دور از هرگونه آلودگی برخی سیاست‌بازی‌ها هستیم و این را پیروزی اصلی می‌دانیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی با اشاره به مطالبی که پس از انتشار لیست شورای ائتلاف در بین رسانه‌ها و جریان‌های اصولگرایی پخش شد، گفت: عده‌ای معتقد بودند برخی افراد باید در لیست می‌بودند که نیستند و برخی افراد هم در لیست جایی نداشتند اما در این فهرست جای گرفتند اما باید ببینیم فرآیندی که منجر به تهیه این لیست شده، درست طی شده است یا خیر.

وکیلی ادامه داد: اصولگرایان خراسان رضوی در جلسه‌ای که 2 بهمن ماه در محل دفتر جبهه پیروان و به مدیریت این جبهه و محمدنبی حبیبی تشکیل شد، رأی به تشکیل شورای ائتلاف دادند و به یک ترکیب 9 نفره برای حضور در این ائتلاف رسیدیم، تأکید می‌کنم که این جلسه در محل جبهه پیروان و با مدیریت خود این دوستان تشکیل شد.

وی افزود: وقتی این ترکیب شورای ائتلاف مشخص شد همه دوستان از آن حمایت کردند، اولویت ما در جلسات شورای ائتلاف بر تعیین لیست شهرستان‌ها بود اما در مورد مشهد با مدعیان زیاد و لیست محدود مواجه هستیم.

*تأیید شدن لیست توسط بزرگان، در شورای ائتلاف تصویب نشد

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی با بیان اینکه دوستان ما در جبهه پیروان گاهی این موضوع را مطرح می‌کردند که نسبت به لیست مشهد محدودیت‌ها و ملاحظات خاصی دارند، گفت: دوستان ما در جبهه پیروان می‌گفتند لازم است لیست مشهد به تأیید بزرگان مشهد و استان یعنی آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله علم‌الهدی برسد که این موضوع مورد پذیرش شورا نبود که اگر ما به وحدت رسیدیم، لیست توسط طیف‌های دیگری کم یا زیاد شود.

وی ادامه داد: نظر شورای ائتلاف این بود که اگر بزرگان استان که برای ما بسیار محترم هستند، نظری دارند، این نظرات با حفظ جایگاه آنها در داخل شورا اعلام و بررسی شود و خارج از شورا تاثیری نداشته باشد و ما از نظرات این بزرگواران در داخل شورا استفاده کنیم نه اینکه لیست شورای ائتلاف تنظیم شود و در خارج از شورا دچار تغییرات شود.

وکیلی با بیان اینکه قرار ما بر این بود که اگر بزرگان شهر و استان نظری دارند، نظرات آنها در داخل شورا به گفت‌وگو گذاشته شود، اظهار کرد: بزرگان هیچ وقت شخصا پیامی به شورا ندادند که چه کسانی در لیست‌ها باشند با این حال اگر این شخصیت‌های بزرگوار نظری داشتند یا داشته باشند ما قطعا از این نظرات بهره‌مند می‌شدیم و می‌‌شویم.

نماینده جمعیت رهپویان در شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی افزود: اگر ما نسبت به چیزی انتقاد داریم یا باید نسبت به روند آن انتقاد داشته باشیم یا درباره خروجی آن زیرا خروجی از دل همین روند بیرون آمده است، جبهه پیروان از ابتدا تا انتها در روند تهیه لیست ائتلاف در مشهد حضور داشت، نمایندگان جبهه در جلسه رأی‌گیری شرکت کردند و نتیجه آراء هم تأیید و به امضا دوستان رسید.

*معترضان به لیست ائتلاف، طراح اصلی روند انتخاب نامزدها بودند

وی تصریح کرد: خروجی شورای ائتلاف یک خروجی روش‌مند بود که اعضا به آن وفادار بودند و کسی نمی‌تواند بگوید این خروجی را قبول ندارم زیرا خودشان طراح این روند بودند و اگر اعتراضی داشتند باید پیش از بسته شدن لیست آن را اعلام کرده و ترکیب را تغییر می‌دادند اما این کار را نکردند.

وکیلی با اشاره به اینکه دوستان ما در جبهه پیروان که حالا معترض هستند و لیست جداگانه ارائه کردند، در جلسه رأی‌گیری شرکت و پای مصوبه شورای ائتلاف را امضا کردند، گفت: موضوعی مطرح شده بود مبنی بر اینکه در شورای ائتلاف مصوب کرده هر فهرستی که از دل ائتلاف بیرون می‌آید باید مورد تأیید بزرگان قرار بگیرد اما این موضوع یک پیشنهاد بود که از سوی جبهه پیروان مطرح شد اما مورد در شورای ائتلاف تصویب نشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تأیید شدن لیست نهایی ائتلاف توسط بزرگان استان به عنوان یک بند در میثاق‌نامه ذکر شده است یا خیر؟ گفت: به دلیل اینکه این پیشنهاد در شورای ائتلاف رأی نیاورد، از پیش‌نویس میثاق‌نامه هم حذف شد.

وی با اشاره به یکی از بندهای این میثاق‌نامه درباره ضرورت حفظ وحدت اعضای حاضر در ائتلاف گفت: در این بند آمده است: «شورای ائتلاف اصولگرایان ضمن تأکید بر اصل وحدت، در تعیین فهرست، رفیق‌بازی، جناح‌بازی، سهم‌خواهی و تمامیت‌خواهی را دخالت نداده و اصل را بر روی نامزدها و تنظیم فهرست بر اساس شاخص‎‌‌های مورد اشاره در کلام امام و رهبری خواهد گذاشت، جریان‌ها و احزاب حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان همواره بر اصل وحدت تأکید داشته و متعهد می‌شوند تحت هیچ شرایطی از همراهی با ائتلاف کنار نخواهند کشید».

وکیلی خاطرنشان کرد: بنابراین پیشنهاد تأیید شدن لیست نهایی ائتلاف توسط بزرگان استان نه در جلسه 2 بهمن و نه در جلسات شورای ائتلاف تصویب شد و دوستانی که اعتراض داشتند باید پیش از بسته شدن لیست این اعتراض را اعلام می‌کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی همچنین درباره مطلع شدن رابط شورای ائتلاف کشور با استان‌ها از نتیجه لیست استان گفت: در جلسه رأی‌گیری درباره لیست مشهد، یک مصوبه به امضا اعضا رسید و آن هم این بود که نتیجه رأی‌گیری همزمان به تهران اطلاع داده شود و در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد اما بعد از پایان جلسه آقای بنی‌هاشمی از من خواستند که نتیجه لیست را به حسین فدایی اطلاع دهم  و بعد در اختیار رسانه‌ها قرار دهم که من همین کار را انجام دادم و حسین فدایی هم از روند وحدت اصولگرایان در خراسان رضوی تقدیر و تشکر کردند.

*هیچ تعهدی از نامزدهای ائتلاف برای عدم حضور در لیست‌های دیگر اصولگرایان گرفته نشده است

وی تصریح کرد: اما به هیچ وجه قرار ما در شورای ائتلاف بر این نبود که آقای فدایی بخواهد لیست را تأیید کند و سپس اعلام عمومی شود، قرار بود اگر لیست به جمع‌بندی نرسید، به تهران اعلام شود، در روند جلسات شورا، جبهه پیروان به هیچ وجه و در هیچ مرحله‌ای اعتراضی نکردند و اگر اعتراضی داشتند باید همان موقع اعلام می‌کردند نه اینکه بعد ازاعلام رسمی فهرست، لیستی جدا ارائه دهند.

وکیلی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از اعضا لیست ائتلاف تعهد گرفته شده که در لیست‌های دیگر حضور نداشته باشند؟، گفت: در میثاق‌نامه تأکید شده که نامزدهای ائتلاف نباید در لیست‌های رقیب حضور داشته باشند که در واقع این رقبا، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هستند اما جبهه پیروان رقیب نیست.

وی درباره این موضوع که لیست جبهه پیروان به عنوان یک تشکل با سابقه اصولگرا، هیچ اشتراکی با لیست شورای ائتلاف ندارد، گفت: جبهه پیروان به لحاظ اخلاقی و حرکتی که منجر به نتیجه مطلوب شود، کار شایسته‌ای انجام نداد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی از انصراف 22 نامزد اصولگرای انتخابات مجلس به نفع لیست شورای ائتلاف اصولگرایان خبر داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا