مشهد

اهدای عضو در مشهد جان ۴ بیمار را نجات داد

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۵۸ ساله در مشهد به چهار بیمار حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، در ششصد و چهل و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، اعضای ابراهیم مهدیار ۵۸ ساله پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

کبد زنده یاد مهدیار در بیمارستان نمازی شیراز به زن ۶۳ ساله ساکن اصفهان به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی جهت پیوند به بیماران دچار مشکلات چشمی به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) مشهد ارسال شد.

همچنین قسمتی از پوست زنده یاد مهدیار به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای پیوند به بیماران دچار سوختگی ارسال شد.

آتش سوزی سنگین در کارخانه مبل سازی

 مدیر منطقه یکم عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: کارخانه مبل‌سازی در بولوار میثاق این شهر دچار آتش سوزی سنگین شد.

آتشپاد دوم مجید شادی اظهار داشت: در پی این آتش سوزی که حوالی بامداد امروز در کارخانه یک هزار و ۵۰۰ متر مربعی رخ داد، بیش از ۳۰ آتش‌نشان به همراه ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کانون حریق طبقه اول انبار ۲ طبقه نگهداری پارچه و سایر ملزومات مبل سازی بود، اظهار کرد: با تلاش آتش نشانان حریق در لحظات اولیه مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به دودگرفتگی شدید این کارخانه گفت: عملیات کاوش و پیشگیری از وقوع دوباره حریق تا ساعت ۲بامداد ادامه داشت.

شادی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت افزود: علت وقوع آن در حال بررسی است.

ورود بیش از یک میلیون خودرو به محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی مشهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ورود بیش از یک میلیون و ۲۹۷ هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی مشهد خبر داد.

مهدی امامی‌میبدی بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ بالغ بر یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۴۰ خودرو وارد محدوده طرح ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد شدند.

وی افزود: از این میزان به طور متوسط ۲۸ درصد به صورت غیرمجاز به هسته مرکزی شهر مشهد و طرح زوج و فرد وارد شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت مراکز معاینه فنی خودرو شهر مشهد در ایام نوروز تصریح کرد: ۵ مرکز معاینه فنی خودروی مشهد با تمام ظرفیت خود در آستانه نوروز و ایام عید فعال بودند.

امامی‌میبدی گفت: در این راستا از یکم تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۶ بیش از ۸۹۷۵ خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.شهروندان می‌توانند برای دریافت برچسب معاینه فنی خود در طول سال به این مراکز مراجعه کنند و تنها به انتهای سال اکتفا نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا