مشهد

اولویت شورای شهر پنجم در حوزه گردشگری

 

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی گفت: اولویت شورای شهر پنجم پیدا کردن حلقه‌های مفقوده در زیرساخت‌های گردشگری است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، شهناز رمارم در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران که امروز ۱۷ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از این حلقه‌های مفقوده، اقتصاد زیارت است، زیرا سالانه پول هنگفتی به اقتصاد شهر مشهد سرازیر می‌شود، اما این مطلب که این پول در کجا هزینه می‌شود مشخص نیست.

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری مقبره امام محمد غزالی یکی از مطالبات شهروندان مشهدی است که به ما اعلام کردند.
 
وی با بیان اینکه درآمد گردشگری چندین برابر درآمد حاصل از فروش نفت است، گفت: مشهد پتانسیل توسعه گردشگری را دارد و به جای سرمایه‌گذاری و منفعت‌طلبی دلال‌ها، باید سود گردشگری نصیب مشهدی‌ها شود.

رمارم درباره کسانی که در مقابل توسعه اقتصادی شهر مشهد موضع می‌گیرند گفت: کدام زائر است که به مشهد بیاید اما حضرت ثامن الحجج(ع) را زیارت نکند. مگر حجره‌های و مغازه‌ها در قدیم تا نزدیک ضریح حضرت وجود نداشت، چرا اکنون با اقتصاد دچار مشکل شدیم و می‌خواهیم سرمایه‌گذاران را از این شهر فراری دهیم.

وی اضافه کرد: چرا وقتی در فرهنگ بومی ما به شنا کردن توصیه شده است با ظرفیت‌های گردشگری مانند ایجاد پارک‌های آبی مقابله می شود، مگر فرهنگ میزبانی احساس راحتی میهمان نیست.

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی یادآور شد: ما مفاخری در مشهد داریم که شخصیت‌های بین‌المللی هستند و می‌توانند سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب کنند، یکی از این ظرفیت‌ها طوس و مقبره حکیم فردوسی است.

رمارم گفت: ما معتقدیم کج‌سلیقگی‌هایی، حوزه شهری مشهد را دچار آفت‌هایی کرده است و امیدواریم مانند اجدادمان میهمان‌نوازهای خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه در گردشگری مذهبی آن گونه که شایسته است نتوانستیم نقشی را ایفا کنیم افزود: در این شهر چراغ تولید، رونق و رفاه خاموش شده است، امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد اما ما آنگونه که باید از قابلیت‌های این ظرفیت استفاده نکردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا