فرهنگ و هنر

اکران «وارونگی» در سینما هویزه مشهد آغاز شد

وارونگی

اکران فیلم سینمایی «وارونگی» در سینما هویزه مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی است که تهیه‌کنندگی آن را هم خودش به عهده دارد. اکران این فیلم از امروز در سینمای هویزه مشهد آغاز شده است.

نمایشگاه آثارخط نقاشی حامدمحمدیان در گالری تالی

این نمایشگاه روز پنج شنبه ۹دی ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۸ با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان گشایش خواهد یافت. در نمایشگاه انفرادی خط نقاشی «گفت و گو» آثار حامدمحمدیان در معرض دید عموم قرار  گرفته است. این نمایشگاه در طول دوران برگزاری، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایش کودک “بره باهوش” در مشهد روی صحنه می‌رود

نمایش کودک «بره باهوش» به نویسندگی امین فاضلی و کارگردانی طناز رضایی، هر روز ماه دی (ساعت۹ و ۱۰ صبح) در فرهنگسرای ترافیک مشهد روی صحنه می‌رود.در این نمایش سیما پهلوان، الهام پرهیزگار، طناز رضایی، آزاده خالقی، مهسا سیستانی و زینب نیک فرد به ایفای نقش می‌پردازند.

مشهد ۲۰۱۷ بدون مساجد پایتخت فرهنگ اسلامی نمی‌شود

مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد در گردهمایی «بررسی نقش مساجد مشهد در تحقق پایتختی فرهنگی جهان اسلام» گفت:  مشهد الرضا۲۰۱۷ بدون مساجد، پایتخت فرهنگ اسلامی نمی‌شود.

حسین کمیلی در این گردهمایی بیان کرد: ما در آینده نه چندان دور واقعه مشهد ۲۰۱۷ را در پیش‌رو داریم و در این سال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام‌گذاری خواهد شد؛ اگر از فرهنگ اسلامی سخن می‌گوییم پس مسجد را باید محور قرار دهیم. پس پایتختی فرهنگی جهان اسلام یعنی محوریت مساجد در تحولات فرهنگی شهر و اگر چنین چیزی نباشد یعنی برخورد با این رویداد شعاری و ظاهری است.

سینمای دینی دچار عدم تطابق با هنجارهای جامعه است

استاد دانشکده صدا و سیما تهران گفت: مشکل سینمای دینی، عدم تطابق موضوعات بر هنجارهای جامعه است و به نظر می‌رسد در این خصوص کم کاری شده است.

سید محمد صادق مرکبی، استاد دانشکده صدا و سیمای تهران و دبیر دوره‌های اول تا سوم جشنواره «رویش» با بیان این موضوع گفت: به نظر می‌رسد ما در عرصه فیلم‌سازی و عرصه‌های رسانه‌ای برای دست‌یابی به سبکی متناسب با هنجارهای اعتقادی و اجتماعی خودمان، کمتر کار کرده‌ایم. آنچه ما در این عرصه به عنوان سبک آثار هنری‌مان مشاهده می‌کنیم و می‌شناسیم، از یک سو خیلی مبتنی بر نیازهایمان نیست و از سوی دیگر، قرابت چندانی با هنجارهای بومی‌مان ندارد و نمی‌توان آن‌ها را برگرفته از آموزه‌های دینی‌مان دانست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا