جهان

ایتالیا؛ پوشاندن مجسمه های عریان به احترام روحانی (+ عکس)

سفر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری خارجی داشت و نمونه هایی چون عدم سرو شراب در ضیافت دوشنبه شب نشان از احترام بالای مقامات ایتالیایی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش میزان به نقل از “گاردین”؛ مقامات ایتالیایی برای جلوگیری از هر گونه بی احترامی به حسن روحانی، در دیدار وی از رم در اقدامی قابل تحسین مجسمه های عریان کاخ موزه “کاپیتولاین” را پوشاندند؛ جایی که رئیس جمهور کشورمان با “ماتیو رنزی”، نخست وزیر ایتالیا، دیدار و گفتگو کرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تصاویری از دیدار دوشنبه گذشته مقامات دو کشور در شبکه های خبری منتشر شد. دو تن در حالی در کنار مجسمه “مارکوس اورلیوس”، امپراتور پیشین رم، ایستاده اند که مجسمه های عریان با پنل های سفید پوشانده شده اند.

سخنگوی دفتر رنزی در این خصوص توضیحاتی نداده است اما یکی از مقامات شهرداری رم اعلام کرده است که این اقدامات به درخواست دفتر نخست وزیری ایتالیا انجام گرفته بود.

خبرگزاری “انسا” ایتالیا در همین خصوص نوشته است که پوشاندن مجسمه های عریان این موزه نشان از احترام ایتالیا برای جمهوری اسلامی ایران است.

علاوه بر این، در مراسمی که دوشنبه شب گذشته با حضور مقامات شرکت نفت “انی” و خودروسازان فیات – کرایسلر برگزار شد، هیچ گونه مشروبات الکلی سرو نشده بود.

این در حالی است که فرانسه از پذیرش این درخواست ایران مبنی بر سرو نشدن مشروبات الکلی خودداری کرده که به همین دلیل هیچ گونه ضیافت رسمی برای روحانی در پاریس ترتیب داده نخواهد شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

منبع: میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا