مشهد

ایتالیا در مشهد بیمارستان هزار تختخوابی می سازد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی با سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی’پسینا’ در مشهد خبر داد.

ایتالیا در مشهد بیمارستان هزار تختخوابی می سازد
 
به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدحسین بحرینی افزود: تفاهمنامه ساخت این بیمارستان میان دکتر ‘مصطفی محرابی’ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ‘داوید مانجی’ مدیر فنی شرکت ایتالیایی پسینا (Pessina) منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این بیمارستان با بهترین امکانات و تجهیزات 100 میلیون دلار، معادل سه هزار میلیارد ریال برآورد شده که 85 درصد این رقم را بانک های ایتالیایی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند، تقبل خواهند کرد.
وی بیان کرد: عملیات ساخت این بیمارستان با پایان یافتن مطالعات مقدماتی به لحاظ وضعیت خاک، پیش بینی های مالی و مراحل اداری در ماههای پایانی امسال آغاز خواهد شد.
بحرینی افزود: در بیمارستانی که با سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی در مشهد ساخته می شود، علاوه بر ایجاد بخش های درمانی و جراحی، هتل و مراکز خرید نیز ایجاد می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای ساخت این مرکز درمانی از نیروی کار بومی ایتالیایی استفاده خواهد شد و تمامی مراحل ساخت آن نیز با مجوز سازمان جهانی انرژی و با رعایت استانداردهای مربوط انجام می شود.
شرکت پسینا از سال 1954 فعالیت خود را آغاز کرده است و علاوه بر ایتالیا در کشورهای دیگری همچون کشورهای عضو CIS بویژه در حوزه تجهیزات سلامت و درمان فعالیت داشته است.
کشورهای مشترک المنافع CIS شامل کشورهای آذربایجان، اوکراین، مولداوی، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا