مشهد

ایجاد اشتغال از طریق فعالیت در حوزه سنگ‌های قیمتی/بازار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی سوغات در مشهد

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: فعالیت در حوزه سنگ‌های قیمتی در مشهد، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان در نخستین جلسه «شورای سیاست‌گذاری مشهد شهر جهانی گوهر سنگ‌ها» انتخاب مشهد به این عنوان را نشان از ویژگی و شایستگی این شهر دانست و اظهار داشت: فعالیت در حوزه سنگ‌های قیمتی در مشهد، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

وی افزود: مشهد شایستگی انتخاب به‌عنوان شهر جهانی گوهر سنگ‌ها با توجه به خرید و فروش سالانه 9 تن عقیق و 6 تن فیروزه را دارد و دستگاه‌های مختلف باید زمینه را برای بهره‌برداری از این فرصت فراهم کنند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به وجود بازار 3000 میلیارد تومانی سوغات مشهد گفت: بخش مهمی از این بازار در حوزه سنگ‌های قیمتی است و با توجه به هدف‌گذاری ایجاد سالانه حدود 105 هزار فرصت شغلی در استان، وجود گوهر سنگ‌ها فرصت ارزشمندی در این زمینه محسوب می‌شود که باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

رشیدیان تصریح کرد: دبیرخانه این شورا نیز باید به صورت فعال، نقشه راه را برای حفظ و توسعه گوهر سنگ‌ها، در مشهد در حوزه‌های مختلف طراحی و تدوین کند و همچنین برنامه‌های اجرایی و اقدامات متنوع در حوزه محتوایی و عملکردی را پیاده و اجرایی سازد.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه را ضروری دانست و افزود: تمام تلاش دولت این است که در خدمت بخش خصوصی باشد و بخش خصوصی نیز باید در راستای منافع ملی و عمومی تلاش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا