مشهد

ایجاد قفسه کتاب در قطارهای مسافربری تا راه‌اندازی پاتوق کتاب در حرم امام رضا (ع)‌

ایجاد قفسه کتاب در قطارهای مسافربری تا راه‌اندازی پاتوق کتاب در حرم امام رضا (ع)‌

حسین سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: تشرف میلیونی زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرصت مغتنمی را  فراهم کرده است تا در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مسافران نوروزی از این امکان به منظور آشنایی و مطالعه کتاب خوب به عنوان بهترین سوغات زیارت امام رضا(ع) بهره مند شوند.

وی با اشاره راه اندازی قفسه‌های کتاب و کتابخوانی برای نخستین بار و با همکاری اداره‌کل راه آهن خراسان و انتشارات به‌نشر در واگن‌های قطارهای مسافربری مسیرهای منتهی به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در همین راستا از ۲۸ اسفند ماه سال ۹۷ تا پایان تعطیلات نوروزی قطارهای مسافربری در مسیرهای مشهد- تهران، مشهد- قم، مشهد- یزد، مشهد-بندرعباس و بالعکس با حدود ۴۰۰ جلد کتاب فرصت مطالعه کتاب در طول مسیر را برای مسافران فراهم کردند.

از فعالیت شبانه‌روزی ۸ فروشگاه به‌نشر تا افتتاح ۲ شعبه جدید در مشهد

سعیدی همچنین به حضور خیل عظیم زائران رضوی از طریق خطوط ریلی به مشهد مقدس اشاره و تصریح کرد: افتتاح شعبه جدید انتشارات به‌نشر در ایستگاه مرکزی راه آهن مشهد به همراه فروشگاه جدید در ورودی باب القبله حرم مطهر رضوی همزمان با پایان سال ۹۷ و آغاز سال جدید از دیگر فعالیت‌های نوروزی این انتشارات بود.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی فعالیت شبانه‌روزی هشت فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در ورودی‌های حرم مطهر رضوی را از دیگر اقدامات این انتشارات ذکر کرد که به خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پرداختند.

تجهیز ۳۰ ایستگاه «رواق کتاب» در مبادی و مراکز مهم مشهد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجهیز ۲۰ ایستگاه به کتاب و اقلام تبلیغاتی در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال از ناشران مختلف و ۱۰ ایستگاه به کتاب و نیروی انسانی در این حوزه به عنوان «رواق کتاب» در مبادی، مراکز تجاری و بوستان‌های این شهر از دیگر اقدامات این انتشارات در نوروز ۹۸ بود.

ویژه برنامه‌های نوروزی مطالعه کتاب در حرم مطهر رضوی

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از ادامه اجرای پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» و تبلیغات گسترده آن در ایام نوروز جهت بهره مندی از حضور میلیونی زائران خبر داد و افزود: همچنین با همکاری مدیریت فرهنگی حرم مطهر رضوی و انتشارات به‌نشر در ضلع غربی صحن جامع رضوی «پاتوق کتاب» راه اندازی شد و در این فضا فعالیت‌های عرضه و معرفی کتاب‌ها، حضور نویسنده، راهنمای مطالعه، جشن امضا آثار، رونمایی، نقد و بررسی، مسابقه کتابخوانی روزانه و فعالیت‌های جنبی حوزه کتاب و کتابخوانی اجرا شد که فعالیت اصلی این پاتوق برای بعد از نوروز و شش ماه نخست سال ۹۸ پیش بینی شده است. 

سعیدی اضافه کرد: تجهیز قفسه‌های کتاب حرم از دیگر اقدامات این انتشارات بود که ۲۹۰ نسخه از کتاب‌های خداحافظ سالار، دو امام مجاهد و هندسه انقلاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی و انتشارات ۲۷ بعثت به این قفسه‌ها اهدا شد.

راه‌اندازی طرح «بساط کتاب» با همکاری ۲ مجموعه مردمی

به گفته مدیرعامل به‌نشر توزیع بیش از ۱۰هزار بروشور معرفی فروشگاه‌های‌های به‌نشر، پاتوق کتاب، مقر کتاب، کتابرسان و آفتاب به عنوان فروشگاه‌های عرضه کتاب در مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این انتشارات در بهارانه کتاب بود. 

سعیدی خاطرنشان کرد: همچنین دو مجموعه مردمی مقر کتاب و کتاب پردازان در طرح «بساط کتاب» با همکاری به‌نشر عرضه و توزیع کتاب در مشهد مقدس را بر عهده داشتند. 

وی از معرفی ۱۵ کتاب در ایام نوروز ۹۸ در حرم مطهر رضوی نیز خبر داد و بیان کرد: معرفی روزانه مختصر کتاب‌های ناشران مختلف به همت انتشارات به‌نشر در مراسم‌های مختلف حرم امام رضا(ع) برگزار شد. 

سعیدی بیان کرد: «امام رضا(ع) و زندگی»، «فتنه تغلب»، «یادت باشد»، «به سفارش مادرم»، «وقتی مهتاب گم شد»، «راز آن بوی شگفت»، «خاطرات سفیر»، «فرنگیس»، «سید بغداد»، مجموعه «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، «رویای نیمه شب»، «آن بیست و سه نفر»، «دعبل و زلفا»، «آدم های غلط» و «تیغ و تاج» و عناوین این آثار را تشکیل دادند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا