مشهد

ایجاد « گذرگاه هنر» در بهار فیروزه‌ای

با پیشنهاد هنرمندان و تأکید معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، گذرگاه‌های هنر در مناطقی که آثار کمتری در آن به نمایش گذاشته شده، برپا می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد « گذرگاه هنر» در بهار فیروزه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرهنگشهر، نشست صمیمی طراحان المان‌های منتخب استقبال از بهار 95 با مسئولان ستاد برگزاری این جشنواره و با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با استقبال هنرمندان همراه بود، میثم مرادی، دبیر ستاد استقبال از بهار 95 ضمن قدردانی از حضور گسترده هنرمندان در جشنواره 95، به بیان گزارشی از آمار و اعداد دریافت المان‌ها پرداخت.

امیر خالقی، یکی از داوران این جشنواره بیانیه پایانی هیأت داوران را که در هفت بند تنظیم شده بود برای هنرمندان قرائت کرد .

نوبت به بیان ابعاد اصلی و مهم ورود به پروسه ساخت المان‌ها که رسید؛ معطلی از کارشناسان ستاد استقبال از بهار پیرامون موضوع آنالیز آثار و برآوردی که بناست بر مبنای آن امکانات و مواد اولیه مورداستفاده قرار گیرد، توضیحاتی بیان کرد؛ جانمایی و جزئیات نحوه سرکشی به کارگاه‌ها، روند ساخت و درنهایت، تحویل آثار، از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد.

محمد جواد میری مدیر امور هنری شهرداری مشهد نیز در این نشست، دغدغه اصلی مدیریت امور هنری را خروج از کلیشه‌ها و ایجاد خلاقیت در آثار عنوان کرد و از دغدغه مدیریت امور هنری برای حرکت خلاقانه در روند ایجاد طرح‌های بهاری گفت.

علی لایقی  که سابقه ارائه اثر در سال‌های گذشته فراخوان استقبال از بهار را در کارنامه خود دارد، نسبت به نحوه آنالیز آثار نکاتی بیان کرد  این هنرمند معتقد بود باید دیدگاه‌ها نسبت به آنالیز آثار به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند همچنین وی پیشنهاد ایجاد انجمن صنفی هنرمندان برای داشتن نماینده در جلسات مدیران ارائه داد.

در ادامه نشست، حسین درخشانی که با اثر «کوچه‌های زندگی» در طراوت نوروزی مشهد سهیم خواهد بود، از دیده نشدن برخی آثار در برخی نقاط شهری گلایه کرد و برای جبران این موضوع، پیشنهاد ایجاد گذرگاه‌های هنری و اکران المان‌ها به شکل تجمیعی را ارائه داد.

وی در توضیح پیشنهاد خود، اجتماع المان‌ها و امکان استفاده مردم از حجم زیادی از المان‌های نوروزی و موضوعی درزمانی کوتاه را دلیل این پیشنهاد عنوان کرد.

مهراب اسدخانی، صاحب اثر «غواصان شهید» نیز با صحه گذاشتن بر این پیشنهاد، آن را برای شهر مفید دانست؛ اسدخانی همچنین در خصوص نحوه آنالیز آثار و قیمت‌گذاری آثار هنری نیز پیشنهاد‌هایی ارائه کرد.

نوید فلاحت، هنرمندان باسابقه مشهدی که چهره‌ای شناخته‌شده در جشنواره‌های استقبال از بهار مشهد به شمار می‌رود، از نصب نشدن پلاک شناسنامه اثر در سال گذشته گلایه کرد که انگیزه سازندگان را تضعیف کرده که جلیلی در پاسخ به این نگرانی، قول مساعد داد تا آثار با شناسنامه سازنده نصب خواهد شد.

جلیلی در خصوص طرح ایده گذرگاه‌های هنر توسط حسین درخشانی، با استقبال از  این پیشنهاد در مشهد، گفت: گلایه‌هایی در خصوص دیده نشدن برخی کارها در نقاط مختلف شهر وجود دارد که می‌توان برای رفع این موضوع، گذرگاه‌های هنر ایجاد کرد .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در خصوص دخیل کردن مردم و تبدیل کارناوال هنری به یک جشنواره اجتماعی، خاطرنشان کرد: ایده‌هایی برای درگیر کردن مردم با محوریت المان‌های شهری طراحی‌شده که امکان عملیاتی شدن آن وجود دارد.

وی به جشنواره استقبال از بهار 95 اشاره و عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امیدوارم استقبال از بهار 95 برای مردم خاطره‌انگیز و شوق آفرین باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا