خراسان

ایجاد ۸۰۰۰ شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی در خصوص انعقاد تفاهم نامه استان با وزارتخانه های ارتباطات و کار گفت: حاصل این تفاهم نامه ایجاد بیش از ۸۰۰۰ اشتغال در استان بوده است. البته برخی از این تفاهم نامه ها هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن، می توان اشتغالی بیش از این تعداد ایجاد نمود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان علیرضا رشیدیان عصر امروز در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در استانداری اظهار کرد: استان ما بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و میزبان بیش از ۲۷ میلیون زائر در سال است. در شرایطی که کشور و جهان در حال تحول و پیشرفت است، ارایه خدمات برای این جمع کثیر نیازمند هوشمندسازی مشهد است. این امر نیز نیازمند تغییر و تحول و سرمایه گذاری جدی در حوزه IT است.
وی ادامه داد: در این صورت میزان مسافرت های شهری کاهش یافته و کیفیت خدمات به زائران و مجاوران افزایش خواهد یافت. مشهد مصوبه کوریدور علم و فناوری رضوی را داشته که از مشهد تا چناران ادامه می یابد. این مسیر ظرفیت های زیادی داشته و پتانسیل بالایی در حوزه تحول سیستم های ارتباطی دارد. این امر می تواند در حوزه تحول اقتصادی این منطقه بسیار موثر باشد. در خواست ما از وزیر ارتباطات این است که بتوان از ظرفیت این وزارتخانه برای ارتقای این شرایط در حوزه های اجتماعی، علمی و اقتصادی بهره برداری کنیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان ما با بیش از ۲۰۰ مرکز علمی و دانشگاهی و بیش از ۳۰۰ هزار و دانشجو این ظرفیت را دارد که از لحاظ پشتیبانی علمی و تامین نیروی انسانی مورد استفده قرار گیرد. با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در استان ما در حوزه ارتباطات صورت گرفته، امکانات خوبی برای این امر مهیاست و می توان از ظرفیت آی تی در حوزه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
رشیدیان در خصوص تفاهم نامه استان با وزارت ارتباطات و کار گفت: حاصل این تفاهم ایجاد بیش از ۸۰۰۰ اشتغال در استان بوده است. البته برخی از این تفاهم نامه ها هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن، می توان اشتغالی بیش از این تعداد ایجاد نمود. استان ظرفیت های خوبی در حوزه روستایی داشته و نرخ رشد جمعیت شهری ما ۱٫۷ و رشد جمعیتی روستایی ۰٫۶ درصد بوده است. این در حالی است که جمیعت روستایی کشور رشد منفی داشته است.
وی افزود: در طرح های دهیاری استان بیش از ۱۳۰۰ روستای استان تحت پوشش سیستم دولت است. امروز قرار است ۲۵۹ میلیارد تومان پروژه مخابراتی و زیرساختی افتتاح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا