مشهد

ایجاد ۹ میلیون مترمربع فضای سبز شهری در مشهد مقدس

مجید پیراسته

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد از ایجاد ۹ میلیون مترمربع فضای سبز شهری در مشهد خبر داد و گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری، نگاه ویژه و خاصی به توسعه فضای سبز وجود داشت که باعث اتفاقات میمون و مبارکی نیز در این عرصه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجید پیراسته در جریان بهره‌برداری از فاز توسعه‌ای باغ وکیل‌آباد و همچنین بازدید شهردار از مجموعه‌های خدماتی احداث شده در این مجموعه با اشاره به راه‌اندازی مراکز تفرجگاهی و تفریحی متعددی که در طول چهار سال اخیر در شهر مشهد به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: در زمینه بازپیرایی باغ قدیمی و تاریخی وکیل‌آباد مشهد نیز مدیریت چهارم شهری حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سرفصل‌های مختلف اختصاص داد که باعث تحولی در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در حوزه تملک اراضی، بازپیرایی و حوزه فنی و عمران در این مجموعه صورت پذیرفته است که نشان از توجه ویژه خادمان شهر به حوزه فضای سبز است.

مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد همچنین با اشاره به افزایش حدود چهار مترمربعی به فضای سبز در نظر گرفته شده برای هر شهروند مشهدی عنوان کرد: در حوزه فضای سبز خارج شهر نیز تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه کمربند سبز جنوبی و ساماندهی به کشف رود صورت پذیرفته است.

شهردار منطقه ۹ مشهد نیز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و محوری ترین مقاصد تورهای گردشگری درون شهری، بوستان وکیل‌آباد است، گفت: این تورهای از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و منطقه تدارک دیده می‌شود و در ایام مختلف سال همانند نوروز، علاقه‌مندان شهر مشهد را به بازدید از نقاط تاریخی و جالب این شهر رهنمون می‌سازد.

حسنعلی رجب زاده اظهارداشت: اقدامات گسترده‌ای از زمان تصویب طرح بوستان جنگلی وکیل‌آباد صورت پذیرفته که می‌توان به اقدامات تملکی، احداث پارکینگ، کارهای عمرانی و احداث مخازن آبیاری فضای سبز اشاره کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ نمازخانه جدید با مساحت ۲۵۰ و ۶۰۰ مترمربع در کنار دو نمازخانه قدیمی باغ وکیل‌آباد ادامه داد: همچنین در کنار این اقدامات، نگاه بسیار خوبی به حوزه خدمات‌رسانی جانبی مثل راه اندازی رستوران و نصب وسایل بازی مفرح برای کودکان و نوجوانان و احداث تاسیسات لازم مثل آب و برق در این مجموعه شده است.

شهردار منطقه ۹ مشهد خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه آماده سازی، بهسازی و ساماندهی باغ وکیل‌آباد قابل تقدیر بوده و باعث اتفاقات بسیار خجسته‌ای در حوزه توسعه فضای سبز شهری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا