ایران

ایران، رتبه هفتم جهان در فناوری نانو

 کارشناس ستاد ویژه فناوری نانو گفت: ایران در تولید این فناوری، رتبه هفتم جهان را در اختیار دارد ولی هنوز در عرصه کشاورزی استفاده خاصی از آن نمی شود.

 

امید علی زاده  درهمایش علمی آشنایی با کاربرد نانو در بخش کشاورزی که با حضور 300 کارشناس و بهره بردار این بخش در شمال آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: با وجود پیشرفت های خوب به عمل آمده باز برای استفاده و بهره وری بیشتر از نانو در زمینه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی نیاز به تلاش و تحقیق پژوهشگران است.
وی اضافه کرد: لازمه پیشرفت درعلم فناوری نانو، تبدیل آن به عمل است که باید پژوهشگران و محققان در این راه گام های استواری را انجام دهند تا کشور ایران در بخش تولید نیز در دنیا سرآمد باشد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های کشاورزی در ایران محسوب می شود، اظهار کرد: این استان نقش موثری را در تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد ایفا می کند که فناوری نانو می تواند در تولید بیشتر و با کیفیت در این زمینه نقش آفرینی کند.
دبیر این همایش نیز در جمع بهره برداران حاضر گفت: مصرف بهینه آب، کاهش مصرف سم های کشاورزی، نانو حس گرها در کشاورزی و بررسی نقش نانو در بسته بندی محصولات کشاورزی از جمله محورهایی است که می توان در این خصوص اقدامات اجرایی را با کمک کشاورزان انجام داد.
علی زینال زاده افزود: در این خصوص مقاله های خوبی در این همایش قرائت شد که توجه به آنها ثمر بخش خواهد بود.
در این همایش آخرین دستاوردهای نانو در بخش کشاورزی در ایران ارائه شد.
آذربایجان غربی با تولید سالانه 6.2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های تولید این بخش در کشور به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا