خراسان

ایران با حمایت دولت می‌تواند صادرکننده پوشاک باشد

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید پوشاک ایران کم‌تر از ترکیه نیست، خاطرنشان کرد: در این زمینه کیفیت کالاهای ایرانی در مواردی حتی بهتر از کالاهای ترکیه است.
مهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان، اظهار کرد: اگر حمایت هایی از جانب دولت در خصوص مسائلی چون نقدینگی، اعطای تسهیلات بانکی، دارایی، بیمه و… برای تولیدکنندگان وجود داشته باشد، ایران از لحاظ تولید پوشاک می‌تواند به یک صادرکننده تبدیل شود.
لسان‌طوسی در خصوص موافقت با تولید ۲۰ برند خارجی پوشاک در ایران عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده در روزهای گذشته با حضور تولیدکنندگان و معرفی آن‌ها به برندها و بررسی نمونه کارها نتایج خوبی حاصل شده و چندین قرارداد نیز منعقد شده است.
وی افزود: موافقت با تولید ۲۰ برند خارجی در ایران را می‌توان به فال نیک گرفت زیرا با توجه به وضعیت رکود موجود در بازار که سبب کاهش ظرفیت تولید شده است، بسته شدن قرارداد میان تولیدکنندگان و برندها موجب افزایش ظرفیت تولید می‌شود.
رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه در صورت برقرار بودن رکود بر بازار، تعطیلی واحدها تا نیمه سال دو برابر می‌شود، گفت: تعداد زیادی از اعضای صنف به دلیل مشکلاتی چون کم شدن ظرفیت تولید، عدم توازن میان درآمد و هزینه‌ها و… اقدام به جمع‌آوری و تعطیلی واحدها و دلالی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: امسال با توجه به تاکیدات موجود در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از کالای قاچاق، تعدادی از تولیدکنندگان بازگشته‌اند و سرمایه دوباره وارد بازار شده است.
لسان‌طوسی در خصوص معضل عرضه لباس‌های دست دوم توسط برخی واحدها خاطرنشان کرد: مقدار عرضه این کالاها ۹۰ درصد کاهش یافته است. این موضوع مسکوت نمانده و همچنان در حال بررسی است اگرچه با توجه به سود بالای این کالاها و وجود مقداری از آن در انبارها از قبل، هنوز هم برخی واحدها این اقلام را به فروش می‌رسانند ولی خوشبختانه حجم آن بسیار کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در ایران افزود: همواره یکسری مسائل سیاسی در این خصوص دخیل و تاثیرگذار بوده است. دلیل آن عدم امنیت اقتصادی کشور و نامفهوم بودن آن برای سرمایه‌گذاران خارجی است. اگر ایران برای امنیت سرمایه‌گذاری متعهد شود و شفاف‌سازی‌های لازم صورت گیرد، سرمایه خارجی نیز وارد بازار کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا