خراسان

بازدید وزیر بهداشت از مراکز بهداشت خراسان رضوی

بازدید وزیر بهداشت از مراکز بهداشت خراسان رضوی

 

دكتر سيدحسن هاشمی :ايران كشور زيبايي است كه بسياري از منابع آن بكر و دست نخورده است و جاذبه‌هاي توريستي فراواني دارد.

وزير بهداشت با بيان اينكه ما به طور بالقوه امكانات خوبي داريم، گفت: مهمترين مساله، دانش و مهارت پزشكي است كه ايرانيان از گذشته از این لحاظ در منطقه بهترين شرايط را داشته‌اند.

هاشمي با بيان اين كه در حال حاضر ۶۰ دانشگاه و دانشكده علوم پزشكي در كشور فعاليت مي‌كنند، گفت: نوآوري‌هاي زيادي در اين دانشگاه‌ها انجام مي‌شود به نحوي كه در حوزه «پيوند عضو » تقريباً بي‌رقيب هستيم و در حال حاضر در يكي از بيمارستان‌هاي كشور سالانه ۶۰۰ پيوند كبد انجام مي‌شود كه چنين آماری را در هيچ جای دنيا سراغ نداريم.

وي گفت: در زمينه پيوند قلب، روده، پانكراس و كليه نيز كه مورد نياز مردم منطقه است شرايط خوبي را داريم.

به گفته وزير بهداشت در حوزه نيروي انساني وضعيت بسيار خوبي داريم ولی در مورد فضاي درماني به دلايل مختلف، زيرساخت‌هايمان نياز به نوسازي و بازسازي دارند.

وی با تاكيد بر اين كه در فضاي پساتحريم فرصت بسيار خوبي براي سرمايه‌گذاري ايرانيان خارج از كشور فراهم شده ، گفت مشوق‌هايي نيز براي حضور آنها تعريف شده است و دولت بازگشت سرمايه را با يك سود منطقي تضمين مي‌كند.

هاشمي گفت: هيچ مانعي براي حضور كمپاني‌هاي مختلف و شركت‌هاي زنجيره‌اي كه در نقاط مختلف دنيا داراي بيمارستان و مراكز درماني هستند، در ايران وجود ندارد.

وی خاطرنشان كرد: اگر در کنار وجود نيروي انساني متخصص ، فضاي مناسبی نیز براي حضور سرمايه‌گذاران در کشور وجود داشته باشد، ، حتماً در صنعت توريسم حوزه سلامت، موفقيتمان بيشتر از گذشته خواهد بود.

وزير بهداشت يادآور شد: در حال حاضر توريسم درماني از كشورهاي همسايه و مرزی آغاز شده است و افرادي از اين كشورها با مراجعه به شهرهاي شيراز، مشهد و تهران ،خدمات درماني دريافت مي‌كنند ولي معتقدم ظرفيت ايران در اين زمينه بسيار بيشتر از اينهاست.

هاشمي تاكيد كرد: نياز است تا شركت‌هايي در اين زمينه داير شوند و آژانس‌هايي وجود داشته باشند تا بتوانند از مبدا تا زمان دريافت خدمت درماني و بازگشت ، افراد را همراهي كنند.

وی يادآور شد: قيمت‌ها و هزينه‌هاي درماني در كشور ما كاملاً قابل رقابت بوده و نسبت به ساير كشورهاي اروپايي كمتر است و حتماً بايد سطح ارائه خدمت نيز از لحاظ كيفيت بهتر باشد.

هاشمي گفت: معتقدم هنوز در زمينه صنعت توريسم درماني، اول راه هستيم و با اين كه داشته‌هاي خوبي داريم ولي هنوز نتوانسته‌ايم به خوبی از آنها استفاده كنيم.

وزير بهداشت در ادامه از تشكيل كميته‌اي متشكل از نمايندگان وزارت بهداشت، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارتخانه‌هاي امور خارجه و كشور خبر داد و گفت: براي اين كه بتوانيم توريسم سلامت را تشويق كنيم و بيماراني را از كشورهاي خارجي پذيرا باشيم، بيمارستان‌ها درجه‌بندي شده‌اند ولي معتقدم زماني در اين حوزه موفق خواهيم بود كه سرمايه‌گذاري خارجي هم داشته باشيم و بيمارستان‌هاي مدرن‌تري به ويژه در نقاط مرزي كشور ایجاد شود.

هاشمي با بيان اينكه سالانه بيش از ۱۲۰ هزار نفر براي ورود به كشور ويزا دريافت مي‌كنند، گفت: در حال حاضر از كشورهاي آذربايجان، بخشي از تركيه، عراق، لبنان و بخشي از مردم عربستان به كشورمان رفت و آمد دارند.

وي گفت: كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز براي تردد در كشور علاقه‌مند هستند و سابقه تاريخي خوبي در ذهن مردم اين منطقه از خدمات پزشكي كه از ايران دريافت كرده‌اند، وجود دارد.

وزیر بهداشت با تاكيد بر اينكه اين بازار به راحتي قابل دستيابي است، گفت: ممكن است توريست‌هاي ديگري نيز از نقاط ديگر جهان به دليل متفاوت بودن قيمت خدمات درماني در ايران و استفاده از دانش و مهارت جامعه پزشكي ايران مراجعه كنند كه در اين زمينه بايد تلاش زيادي كنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا