مشهد

بازگشت ۵ پارکینگ مکانیزه به مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۰

همه پارکینگ‌های مکانیزه مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰ و پس از تعمیر اساسی به چرخه خدمت‌رسانی بر می‌گردند.
 شهرآرانیوز؛ چندین سال است که پارکینگ‌های مکانیزه در مناطق مختلف شهر جانمایی شده‌اند، اما این پارکینگ‌ها دارای مشکلات اساسی بودند و این‌مسئله سبب شد با روی‌کارآمدن شورای پنجم و مدیریت شهری جدید، تصمیم جدیدی هم برای این‌ پارکینگ‌ها گرفته شود. هر‌چند در ابتدا تصمیم بر این بود که همه این‌ پارکینگ‌ها از رده خارج شوند، اما با توجه به هزینه‌هایی که در این‌ پارکینگ‌ها انجام شده بود، نظر مسئولان هم عوض شد و تصمیم گرفتند این‌ پارکینگ‌ها را با انجام عملیات تعمیر اساسی یا همان اورهال، دوباره به چرخه سرویس‌دهی بازگردانند.
اول شهریور پارسال بود که پارکینگ مکانیزه باغ‌ملی پس از فرایند بازسازی، آن هم با روش‌ها و فناوری‌های روز دنیا و البته توسط شرکت‌های داخلی به‌روز‌رسانی شد و در نهایت اکنون خودرو‌ها می‌توانند در این‌فضا پارک کنند. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد هم اعلام کرد که از ۳ هفته پیش عملیات تعمیر اساسی دیگر پارکینگ‌های مکانیزه شهر آغاز شده است و این‌پارکینگ‌ها با افزایش ضریب ایمنی تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.
محمدمهدی اسدی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه پارکینگ باغ‌ملی اکنون فعال است، گفت: در راستای افزایش ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه و فعال‌شدن این‌پارکینگ‌ها به‌منظور افزایش فضای پارکینگی شهر، عملیات تعمیر اساسی ۵ پارکینگ دیگر هم در چند روز گذشته آغاز شده است.
وی افزود: از ۳ هفته پیش عملیات اورهال یا تعمیرات اساسی پارکینگ ارشاد در بولوار خیام جنب شهرداری منطقه‌یک و پارکینگ خیام جنب ساختمان نظام‌مهندسی و همچنین از هفته گذشته نیز عملیات اورهال پارکینگ امام‌رضا (ع) در خیابان امام‌رضا (ع) و نزدیک به حرم مطهر رضوی آغاز شده است. اسدی ادامه داد: همچنین از چند‌روز دیگر عملیات تعمیر اساسی و بازسازی پارکینگ چهارراه آزادشهر که قرار بود به‌عنوان یک المان شهری در این‌منطقه خودنمایی کند، آغاز می‌شود و پارکینگ مکانیزه ۱۷ شهریور نیز از دیگر‌پارکینگ‌هایی است که تعمیر اساسی آن آغاز شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات ترافیکی شهرداری‌مشهد با بیان اینکه با بهره‌برداری از این ۵ پارکینگ بیش از ۲۰۰ جای پارک به فضای پارکینگی شهر اضافه می‌شود، تصریح کرد: برنامه ما تعمیر اساسی این‌پارکینگ‌ها در کوتاه‌مدت است؛ ازاین رو تا پایان تابستان این ۵ پارکینگ مکانیزه به بهره‌برداری می‌رسند.
وی در ادامه با اشاره به جابه‌جایی یکی از پارکینگ‌های مکانیزه شهر گفت: پارکینگ سرشور به‌دلیل اینکه این‌مسیر پیاده‌محور شده است، جمع‌آوری می‌شود و چند مکان برای جانمایی آن پیشنهاد داده‌ایم که خیابان کوهسنگی و بولوار سجاد جزو این‌مناطق‌اند.
اسدی افزود: خوشبختانه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان که برای تعمیر اساسی پارکینگ‌های مکانیزه شهر پیش‌بینی شده است، عملیات تعمیر اساسی ۵ پارکینگ دیگر نیز در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود و امیدواریم تا پایان سال همه پارکینگ‌های مکانیزه را به بهره‌برداری برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا