خراسان

بازی ایرانی «تیکاف 3» رونمایی شد

109879t.jpg
مدیر تیم طراح بازی گفت: این بازی ایرانی توسط طراحان خراسانی ساخته شده و در آن هیچ نکته منفی برای سنین مختلف وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، صادق جبلی در مراسم رونمایی نسخه سوم بازی «تیکاف» که صبح امروز در مجتمع فرهنگ دیجیتال امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این بازی رایگان برای سیستم عامل اندروید و طراحی آن توسط تیم 12 نفره «طراحان سفید» از خراسان و در بازه 10 ماهه ارائه شده و در آن هیچ نکته منفی برای سنین مختلف وجود ندارد.
وی با بیان این مطلب که «تیکاف‌3» هفته گذشته منتشر و تا امروز بیش از پنج هزار بار دانلود و نصب شده است، اضافه کرد: بازی شامل بخش‌های داستانی، بازی گروهی، تحت شبکه و … و در فضایی صنعتی و ایرانی- خارجی است همچنین بیش از 20 ماشین داخلی و خارجی مانند پیکان، پراید، سمند، 405 و… برای آن طراحی و ارائه شده است.
مدیر تیم «طراحان سفید» با اشاره به این موضوع که این تیم حدود سه سال سابقه فعالیت دارد، در خصوص هزینه‌های این بازی گفت: بیشتر از 50 میلیون تومان برای این بازی هزینه شده که این روند همچنان ادامه دارد و این مبلغ به صورت کاملا شخصی توسط گروه ایجاد و صرف بازی شده است.
جبلی تصریح کرد: بازی به صورت مدآف‌لاین دارای 40 اپیزد است و به مرور زمان ویژگی‌های دیگری به بازی اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: تمام تلاشمان را کردیم تا بازی از نظر جلوه‌های گرافیکی دارای کیفیت مطلوب و مناسب باشد در این راستا زمان و هزینه زیادی را برای این حوزه هزینه کردیم همچنین در حوزه مارکتینگ بازی به صورت رایگان ارائه شده ولی در بخش‌هایی از بازی کاربر برای افزایش وضعیت یا گرفتن موقعیت‌های جدید باید پرداخت آنلاین داشته باشد.
مدیر تیم «طراحان سفید» با بیان این مطلب که زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی در زمینه هنری بازی کردیم، اظهار کرد: تلاش کردیم گرافیک بازی بالا و با سلیقه و بودجه مردم کشور خودمان هماهنگ باشد همچنین نسخه فعلی آن در کافه بازار برای اندروید است ولی در آینده تصمیم به ارائه آن برای سیستم عامل‌های دیگر داریم.
جبلی افزود: به دلیل محدودیت‌های اینترنتی و موارد دیگر تلاش کردیم حجم بازی تا جای ممکن کم باشد در این راستا نسخه سوم تیکاف با حجم 75 مگابایت ارائه شده است.
وی در خصوص برنامه‌‎های آینده این گروه گفت: افزایش کیفیت و ویژگی‎های تیکاف‌3 از جمله برنامه‌های آینده تیم است همچنین به این دلیل که بازی وجوه تمایزی با بازی‌های رقیب دارد تصمیم به انتشار خارجی آن داریم که در این زمینه نیز پیشنهادهایی هم داشته‌ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا