مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد سرمایه‌گذار پیدا کرد؛ از کاشت درخت “به هر مناسبتی” استقبال می‌کنیم‌

خلیل کاظمی

معاون شهرداری مشهد مقدس گفت: به منظور توسعه هر چه بیشتر باغ گیاه شناسی مشهد و تکمیل کلکسیون گونه‌های گیاهی، یک سرمایه گذار با سرمایه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری هفته درختکاری در سالن شهدای شهرداری مشهد اظهار داشت: ۱۲۰ هزار اصله درخت برای کاشت در هفته درختکاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عملیات درختکاری در ۳۷ نقطه شهر مشهد انجام می‌پذیرد گفت: برنامه کاشت نهال در تمامی مناطق شهر مشهد با مدیریت شهردار هر منطقه برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اداره بنیاد شهید قرار شد تا درختان هر منطقه با نام شهیدان مزین شوند و برای این کار نیز ۱۲ هزار اصله نهال در نظر گرفته شده است.

کاظمی عنوان کرد: یک شهروند، پیشنهادی مبنی بر کاشت یک نهال به مناسبت‌های مختلف توسط مردم در شهر مشهد را به ما ارائه کرد و ما نیز نیز با بررسی این طرح برای بحث‌های ازدواج، تولد و یا وفات ۶ هکتار زمین برای کاشت نهال یادگاری در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذار در باغ گیاه‌شناسی مشهد گفت: به منظور توسعه هر چه بیشتر این باغ و تکمیل کلکسیون گونه‌های گیاهی، یک سرمایه گذار با سرمایه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان داشت: در روز ۱۵ اسفند ماه به مناسبت آخرین روز هفته درختکاری مسئولان، مدیران، سازمان‌های مردم نهاد و مردم با حضور در مرکز عملیات لشکر نصر اقدام به درختکاری فضای اطراف آن می‌کنند.

کاظمی از تزویع رایگان نهال در بین مردم خبر داد و گفت: امسال نیز ۳۷ مرکز توزیع نهال در سراسر شهر مشهد پیش بینی شده تا شهروندان بتوانند با ارائه کارت ملی حداقل یک نهال و حداکثر ۵ نهال به ازای هر نفر دریافت کنند.

وی با اشاره به تعاملات شهرداری و آستان قدس رضوی گفت: با تعاملات بسیاری که با مدیران آستان قدس رضوی داشته‌ایم در حال تغییر و تحولات بسیاری در زمینه ایجاد و توسعه فضای سبز هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: در بهار سال ۹۶ شاهد المان‌هایی در شهر مشهد با مضامین مشهد ۲۰۱۷ خواهیم بود؛ همچنین بنا شد تا به تمامی استان‌ها در پارک ملت فضایی را برای اکران المان استانشان ارائه کنیم.

کاظمی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تخلیه روزانه ۳۰۰ تانکر فاضلاب در کشف رود گفت: متولی تخلیه فاضلاب‌ها در کشف رود شرکت آب و فاضلاب بوده و شهرداری در این کار هیچ نقشی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا