مشهد

باند ۴ نفره سارقان خیابانی در مشهد دستگیر و متلاشی شد‌

امیری مقدم

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: چهار سارق حرفهای که با توسل به زور و تهدید از ۲۰ شهروند زورگیری کرده و یکی از طعمههای خود را چند ساعت به گروگان گرفته بودند، در مشهد دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار بهمن امیری مقدم اظهار داشت: در پی گزارش چند فقره سرقتهای خیابانی در مشهد و درخواست پیگیری سریع موضوع از سوی مالباختگان، تحقیقات پلیسی آغاز شد.

وی افزود: سارقان در آخرین سرقت به سوی شهروندی حمله ور شدند که کارمند دادگستری بود و از این فرد زورگیری کردند.با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم صادر و دو تیم مشترک از اداره مبارزه با جرایم جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

سردار امیری مقدم گفت: یکی از مالباختگان در تحقیقات پرونده به کارآگاهان گفت در حال عزیمت به محل کارش از میدان کوشش مشهد سوار خودروی پراید سفید رنگ با سه سرنشین شده است و پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان صندلی عقب ناگهان با قمه به این فرد حمله ور و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: سارقان این شهروند را چند ساعت به گروگان برده و پس از سرقت وسایل همراهش، شماره رمز کارت عابر بانک او را نیز به زور گرفته و حساب بانکیاش را خالی کرده‌اند.

سردار امیری مقدم افزود: پلیس در تحقیقات بعدی پرونده و بررسی محلهای وقوع سرقت به سرنخ‌هایی دست یافت که منجر به شناسایی چهره دو تن از عاملان این سرقت‌های سریالی شد.

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز کنترل و مراقبت نامحسوس دو متهم اصلی پرونده را دستگیر کردند که این این متهمان در بازجویی‌های پلیسی دو همدستشان را معرفی و اعتراف به زورگیریهای سریالی کردهاند.

سردار امیری مقدم گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی دو متهم دیگر این پرونده که سعید و اکبر نام دارند را نیز در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی بیان کرد: اعضای این باند تاکنون به ۲۰ فقره زورگیری اعتراف کرده و تحقیقات برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه آنان ادامه دارد.

دستگیری قاتل فراری قوچانی در پاکدشت

فرمانده انتظامی قوچان گفت: قاتل فراری پس از گذشت ۲۰ ماه از وقوع قتل در این شهرستان در پاکدشت دستگیر شد.

سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: این قاتل باجناق ۲۹ ساله خود را در یکی از روستاهای قوچان با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده بود.قاتل مزبور با ردزنی های اطلاعاتی پس از گذشت ۲۰ ماه از وقوع قتل در شهرستان پاکدشت شناسایی و دستگیر شد.از محل زندگی وی نیز یک قبضه سلاح جنگی به همراه سه تیغه خشاب کشف شده بود.

عامل مزاحمت دختر جوان در فضای سایبری در مشهد دستگیر شد

سرهنگ جوانشیر جهانشیری افزود: دختر جوانی از سوی فردی ناشناس تهدید به انتشار عکس و اطلاعات خصوصی و خانوادگی شده بود.

وی بیان کرد: متهمه که عروس عموی شاکیه بود در مواجهه با ادله فنی ارتکاب بزه انتسابی را پذیرفت و با ندامت اعتراف کرد در پی حسادتی که به موقعیت شاکیه داشته با هویت جعلی اقدام به مزاحمت و تهدید وی کرده است.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به اینکه فضای سایبر یکی از موقعیت‌هایی بسیار مناسب برای کسب علم و ارتقاء دانش است از کاربران این فضا خواست با رعایت حریم خصوصی افراد، این فرصت را به تهدید مبدل نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا