دانش و فناوری

با امکان جدید فیسبوک نوشته‌هایتان را به چندین زبان منتشر کنید

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,فیسبوک

با امکان جدید قادر خواهید بود در این شبکه اجتماعی با چندزبان پست بگذارید.

 فیسبوک با سیستم جدید ترجمه خودکارش به نام «multilingual composer» امکان می‌دهد یک پست را به زبانی مشخص بنویسید و سپس زبان‌های دیگری را که تمایل دارید نوشته‌تان به آنها ترجمه شود را هم انتخاب کنید. مثلا اگر یک پست را به انگلیسی بنویسید اما بخواهید به اسپانیایی هم منتشر شود، هر کدام از دوستان و فالوئرهای‌تان که زبان‌شان اسپانیایی باشد هم ترجمه اسپانیایی پست شما را خواهند دید.

این قابلیت جدید با همه ۴۵ زبان فیسبوک سازگاری دارد و از آغاز ماه جولای (۱۱ تیر) شروع به کار کرده. برای استفاده از آن هم باید به بخش language preferences رفت و از گزینه post in multiple languages استفاده کرد.

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,فیسبوک

فیسبوک این قابلیت را ابتدا در صفحات مربوط به کسب و کار در این شبکه اجتماعی آزمایش کرد. حدود ۵ هزار صفحه از این امکان استفاده کردند و پست‌های‌شان حدود ۷۰ میلیون بازدید روزانه دریافت کرد. از این رقم ۲۵ میلیون از بازدیدها مربوط به بازدید پست با زبان دوم بود.

به عقیده مسئولان فیسبوک این امکان جدید نه تنها باعث ارتباط بهتر میان افرادی می‌شود که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند بلکه با جمع‌آوری داده‌های مختلف باعث بهبود دستگاه ترجمه خودکار فیسبوک هم می‌شود. این اتفاق ما را به نقطه‌ای که مرزهای زبانی از بین بروند نزدیک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا