خراسان

با هنر مخالف نیستیم/ علت اصلی لغو کنسرت‌ها فساد و غیرقانونی بودن آن‌ها است

خبرگزاری فارس: با هنر مخالف نیستیم/ علت اصلی لغو کنسرت‌ها فساد و غیرقانونی بودن آن‌ها است

ریاست شورای قضائی و دادگستری کل خراسان رضوی با اشاره به اینکه با هنر مخالف نیستیم، علت اصلی لغو کنسرت‌ها را فساد و غیرقانونی بودن آن دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ علی مظفری ظهر امروز در نشست خبری هفته قوه قضائیه با اشاره به پررنگ شدن موضوع لغو کنسرت‌ها گفت: ما با هنر مخالف نیستیم اما با فساد و غیرقانونی بودن مخالفیم و هنوز هیچ‌یک از مسؤولان متعهد نشده‌اند که در اجرای کنسرت‌ها کار خلاف شرع و قانون انجام نمی‌شود.

وی افزود: ما متأسفیم که کشور با این‌همه مشکلات و دغدغه جدی و فقر و آسیب‌های اجتماعی موضوع لغو کنسرت‌ها مسأله جدی مطرح می‌شود و در برخی موارد راه‌حل افسردگی جامعه دانسته می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در سال گذشته 190 هزار پرونده سال‌های گذشته رسیدگی شده است تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود امسال 50 هزار پرونده دیگر مختومه شود و از سال آینده رسیدگی‌های به‌روز داشته باشیم یعنی پرونده‌های ورودی با مختومه برابر شود.

مظفری سازمان قضائی نیروهای مسلح را بازوی دادگستری خواند و تصریح کرد: این سازمان مسؤولیت زیادی را از دوش دادگستری برداشته است و با توجه به جرائم کم و تعداد قاضی مناسب رسیدگی‌ها به‌روز است.

وی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک را در مطالبات مهریه تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: برای احقاق آسان حق مهریه بانوان و حفظ کیان خانواده، بانوان می‌توانند با سند رسمی ازدواج به دفترخانه‌ها مراجعه کنند و مطالبات مهریه خود را پیگیری کنند و این‌گونه از ورودی تعداد زیادی پرونده جلوگیری شده است.

رئیس شورای قضائی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مطالبات مهریه از دفاتر اسناد رسمی در کاهش تنش بین زوجین بسیار مؤثر است گفت: صرف کمتر وقت، کم شدن هزینه‌ها و کاهش تنش بین زوجین موجب شده است که 20 درصد طلاق‌ها نسبت به سال 93 کمتر شود.

مظفری با اشاره به اینکه 156 قاضی در خراسان رضوی جذب‌شده است افزود: این آمار در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده و تمامی مراحل جذب، گزینش، آموزش و استخدام در استان انجام می‌شود.

وی از جذب 314 کارمند اداری و قضائی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به‌خاطر کمبود شدید نیروی انسانی اجازه بازنشستگی به نیروها به‌سختی داده می‌شد اما امسال 60 نفر در حوزه قضائی و مابقی در حوزه اداری جذب‌شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به کاهش جمعیت کیفری استان گفت: نه‌تنها ورودی مجرمین نسبت به سال گذشته زیاد نشده بلکه تعداد 2 هزار نفر از مجرمین هم کاهش‌یافته‌اند.

مظفری از اجرای 12 پروژه عمرانی دادگستری در خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: ساختمان دادگستری شهرهای کلات، سبزوار، سرخس، میان جلگه و گلبهار احداث‌شده و ساختمان دادگستری شهرهای طرقبه، فیض‌آباد درحال‌توسعه است و ساختمان دادگستری فریمان در حال ساخت است.

وی با اشاره به کاهش آمار بی‌سابقه جرائم خاص استان خاطرنشان کرد: 66 درصد جرائم آدم‌ربایی و تجاوز به عنف در استان کاهش‌یافته است که در کشور بی‌نظیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا