خراسان

بخشش جرایم مالیاتی مشکلی از صنعت خراسان‌رضوی حل نمی‌کند

شرکا

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بخشش جرایم مالیاتی نمی‎تواند مشکلی را حل کرده دردی را از دردهای صنعت خراسان رضوی درمان کند.

محسن شرکاء در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: خراسان‌رضوی از لحاظ تعداد زیادی از شاخص‌های اقتصادی از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده و رشد محسوسی در وضعیت رکود تاکنون مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به رتبه هفتم فضای کسب و کار در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از پایین بودن مؤلفه‌های مؤثر در اقتصاد داشته که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشت.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات بنیادینی که در نظام اقتصادی کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: وقتی به طور کل نظام دریافت مالیات ما بر اساس ممیزی بوده و جرایم آن نیز علت واضحی ندارد بخشش جرایم آنها تا مدت زمانی مشخص گرچه ممکن است قدری روند را تسهیل کند اما زخم‌های اقتصادی را درمان نمی‌کند.

شرکا ادامه داد: با وضعیت اشکالات ریشه‌ای کنونی که وجود دارد نمی‌توان گفت که تسهیلات ویژه‌ای با برداشته شدن جرایم مالیاتی برای افراد به وجود می‌آید و برای بهبود این وضعیت باید بتوان اقداماتی برای تغییر ساختار اقتصادی به ویژه در خراسان رضوی در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: به‌عنوان نماینده‌های بخش خصوصی جدای از آمار و ارقام اعلام شده تغییر محسوسی در وضعیت ندیده و حاضر هستیم تورم به 14 تا 15 درصد برسد اما از رکود کنونی خارج شویم چراکه ادامه این روند ممکن است فجایع زیادی را در حوزه اقتصادی به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا