خراسان

بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تا ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه امسال

علی دشت بیاضی

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: مرحله دوم بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در صورت اصل بدهی تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال مهلت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس علی دشت‌بیاضی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سرپرستی شعب خراسان‌رضوی بانک کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در مرحله ابتدایی که ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ ابلاغ شد در خراسان رضوی حدود ۸۸۰۰ فقره تسهیلات مشتریان که عموما مربوط به سرفصل‌های معوق و مشکوک بودند وصول شده و برای مرحله دوم این طرح ۴۳۸ میلیارد ریال اعتبار در اختیار شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی قرار داده شده است.

وی افزود: به بیان دیگر ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای بخشش سود و جریمه تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اولویت ۲۵ میلیون تومان در بانک کشاورزی خراسان رضوی قرار داده شده که برای جذب آن تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت زمان قرار داده شده است.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مشتریانی که در قالب هر نوع از عقود بانکی تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند در ازای تسویه اصل بدهی شامل بخشش تمام سود و جریمه می‌شوند.

دشت‌بیاضی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با وجود این اعتبارات قرار داده شده در بانک کشاورزی حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات دیگر تعیین تکلیف شده و منابع مالی آنها که حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود دوباره به سیستم بانکی بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۵ با کمک اجرای همین ماده قانونی مطالبات غیرجاری شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی به ۲۷۰۰ میلیارد ریال رسیده بود، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با اجرای فاز دوم این ماده قانونی میزان مطالبات غیرجاری در شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی به ۲۰۰۰ میلیارد ریال کاهش یابد.

دشت بیاضی ادامه داد: ریسک اعتباری شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی قدری بالاتر از ۹ بوده و طبق استانداردها میزانی قابل قبول است البته برنامه‌هایی برای کاهش این مبلغ نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته در شعب خراسان رضوی بانک کشاورزی ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهلیلات به بالغ بر ۸۰ هزار نفر در استان پرداخت شده که بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال تغییر در مانده نسبت به سال گذشته به وجود آورده؛ همچنین برای فعال نگاه داشتن بنگاه‌های تولیدی در بخش کشاورزی در سرفصل‌های تعیین شده مانند توسعه گلخانه‌داری و مکانیزاسیون نسبت مصارف به منابع بالاتر از متوسط بوده است.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به مدت محدود استفاده مردم از بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان، بیان کرد: در این راستا شعب اعتباری و روستایی بانک کشاورزی در خراسان رضوی برای جذب حداکثری این اعتبارات و کمک به کشاورزان برای تعیین تکلیف خود هم در روزهای تعطیل و هم تا ساعت ۲۲ هر شب فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا